خبر فوری

خواستار پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری از صندوق توسعه ملی هستیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، «جاسم جادری» روز جمعه در نشست صمیمی با فعالان، سرمایه گذاران و بهره برداران بخش خصوصی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون کشور ما نیم درصد سهم گردشگری دنیا را در اختیار دارد در حالی که جزء 15 کشور نخست دنیا در زمینه داشتن ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری هستیم و باید جایگاه خود را ارتقا دهیم.
وی با تاکید بر بروز رسانی طرح جامع گردشگری هرمزگان که در سال 85 تهیه شده، افزود: برای خور آذینی در شهرستان سیریک کارهای زیربنایی انجام شده اما امکانات لازم برای گردشگران در این خور ایجاد نشده که اگر جزو برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد کمک خوبی به جذب گردشگر در آن خواهد داشت.
استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ گویش مردم این استان، خاطرنشان کرد: برای پژوهش های مردم شناسی در استان باید توجه لازم صورت گیرد.
جادری به ظرفیت های جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری جزیره هرمز ضروری است و اگر اعتبارات ملی و تامین تسهیلات برای این منطقه داشته باشیم بخش خصوصی نیز در آن حضور بهتری خواهد داشت.
استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های شهر بندرکنگ در این استان و با بیان اینکه گردشگری قرار است در برنامه های دولت جایگاه خود را پیدا کند، اظهار داشت: بندرکنگ منطقه ای گردشگری و دارای میراث فرهنگی مناسب است که خانه های سنتی و قدیمی این شهر به عنوان نماد معماری هرمزگان محسوب می شود و می تواند در جذب گردشگر کمک کند.
7198/6048*شبس*1613
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: عبدالله غفاری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید