خبر فوری

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول تیر

دلار در خردادماه با سرعت در مسیر صعودی حرکت کرد و توانست تا کانال ۲۴ هزار تومانی بالا بیاید. روند افزایشی اسکناس آمریکایی در آخرین روز این ماه نیز ادامه یافت و روز دوشنبه، ۱۷۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قیمت دلار در خردادماه با سرعت در مسیر صعودی حرکت کرد و توانست تا کانال ۲۴ هزار تومانی بالا بیاید. روند افزایشی اسکناس آمریکایی در آخرین روز این ماه نیز ادامه یافت و روز دوشنبه، ۱۷۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار تومان رسید.

دنیای اقتصاد نوشت:

رفتار دلار در دوران مذاکرات

به گفته برخی فعالان، زمانی که مذاکرات هسته‌ای آغاز شد، امیدواری به لغو تحریم‌ها موجب شد فروشندگان با قدرت زیادی در بازار ظاهر شوند و ماه اردیبهشت را از آن خود کنند. با این حال، زمانی که مذاکرات طولانی‌تر شد، معامله‌گران احساس کردند لغو تحریم‌ها، فرآیندی دشوار خواهد بود و به همین دلیل، به‌تدریج خریدهای خود را از سر گرفتند. به این ترتیب، ‌دلاری که در اردیبهشت ماه کف ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را تجربه کرده بود، در خردادماه تا نزدیک مرز ۲۵ هزار تومانی نیز بالا رفت.

از نگاه بیشتر معامله‌گران، عامل مذاکرات همچنان برای بازار اهمیت زیادی دارد و در صورتی که طی روزهای آتی خبرهای مثبتی از برجام مخابره شود، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر می‌شود. در غیر این صورت، دشوار است که دلار در آغاز تابستان به راحتی بتواند در جهت کاهشی حرکت کند. دیروز نیز معامله‌گران بیشتر به اخبار برجامی توجه نشان می‌دادند. به عنوان مثال، برخی معامله‌گران به اظهارات نماینده روسیه تکیه می‌کردند که عنوان کرده بود، مذاکرات موقتا متوقف شده تا هیات‌ها برای مشورت به پایتخت‌های خود بازگردند و خود را برای دور بعدی مذاکرات در سه هفته بعد آماده کنند. برخی معامله‌گران سعی کردند، روی این موضوع مانور کنند که تا سه هفته آتی، سایه مذاکرات بر بازار وجود ندارد،‌ در نتیجه فرصت خوبی برای رشد بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت. در این میان،‌ شایعه‌هایی در بازار وجود دارد که دولت می‌خواهد با عرضه ارز در آخرین روزهای خود، قیمت دلار را پایین‌تر ببرد، با این حال، در شرایط کنونی، این شایعه موجب نشده است که خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید