خبر فوری

دانشگاههای موفق باید کارآفرین و فن آفرین باشند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روز جمعه ایرنا، عباس جهانبخشی به مناسبت هفته پژوهش در مراسم تجلیل از پژوهشگران و نخبگان برتر دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان که با حضور استاندار و جمعی از استادان ، پژوهشگران و دانشجویان در سالن ورزشی امام علی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه های دنیا از بدو تاسیس در چهار نسل طبقه بندی می شوند، افزود: دانشگاههای نسل اول آموزشی و نسل دوم پژوهشی بودند که در نسل سوم به مراکز خلاق و نوآور تبدیل شدند و امروز شاهد آن هستیم که دانشگاههای موفق در نسل چهارم کارآفرین هستند.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان امروز دوران آموزش محور را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر در راستای پژوهش محوری و تبدیل دانش به ثروت حرکت می‌کند.
جهانبخشی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: تولید ثروت از دانش در گرو تعامل موثر دانشگاه، صنعت و دولت است.
جهانبخشی،یکی از مهم ترین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در کشور را ایجاد ارتباط موثر بین بخش صنعت و دانشگاه دانست و افزود:اقتصاد مقاومتی یک برنامه علمی و دانش بنیان است و مسئولان باید از این مسیر به این برنامه نگاه کنند.
وی با اشاره به اینکه پژوهش امری ضروری و اجتناب ناپذیر در بحث آموزش است، اظهار داشت: ساختار اصلی و بنیادین دانشگاه ها بر اساس فعالیت های پژوهشی پایه ریزی شده و دانشگاه آزاد اسلامی توجه به ارتقای سطح علمی نخبگان و محققان را در راستای تولید علم و ایجاد اختراعات و ابداعات به منظور رفع مشکلات و کمبودهای جامعه به عنوان محور اصلی و سیاست کلان خود قرار داده است.
رییس دانشگاه آزاد تاکستان افزود: این دانشگاه بر اساس سیاست ابلاغی سازمان مرکزی فعالیت های خود را در امر پژوهش حول سه محور اصلی دنبال می کند.
جهانبخشی ادامه داد:ارتقای علمی، پژوهش محوری و درآمد زایی و تجاری سازی سه محور فعالیت های پژوهشی واحد تاکستان است که با اقدام های حوزه پژوهشی واحد و تلاش و کوشش دانشجویان و استادان فعال در عرصه پژوهشگری دستاوردهای مهمی را به دست آورده ایم.
وی در ادامه تاکید کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید محور برنامه‌های این دانشگاه قرار گیرد.
جهانبخشی با اشاره به ایجاد مرکز توسعه و فناوری دانشگاه، یادآورشد: رسالت این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت و کمک به شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده به محصول و ثروت است.
وی در پایان تاکید کرد: رفع گسست میان صنعت و دانشگاه جز با تقویت شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد دانشگاهی میسر نخواهد بود که این موضوع با محور قرار دادن مراکز رشد دانشگاهی و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، جزو اولویت‌های اول دانشگاه آزاد می باشد.
7389/. 6128
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید