خبر فوری

طرح درخواست پیگیری مشکلات مجتمع آلومینیوم المهدی با رئیس قوه قضاییه

‌احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: طی هفته جاری به همراه اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی دیداری با رئیس قوه قضاییه کشور برگزار شد که در این دیدار برخی خواسته‌های مردم هرمزگان را مطرح کردم.

وی بابیان این‌که «در ابتدا موضوع پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی هرمزگان مطرح شد»، تصریح کرد: در این دیدار درخواست کردم رئیس قوه قضاییه گزارش سازمان بازرسی کشور را مطالعه و به این پرونده مهم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به این‌که «بررسی مشکلات روستاییان هرمزگان در بخش اراضی نیز دومین درخواست مطرح‌شده بود» ادامه داد: برخی اراضی که از دهه‌های 40 و 50 مردم در آن مستقر و خانه ساخته‌اند اکنون پس از گذشت سال‌ها جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مدعی برخی از اراضی شده‌اند که همین منجر به نگرانی و برخی مشکلات برای روستاییان هرمزگانی شده است که درخواست پیگیری در این زمینه را با مقام عالی قوه قضایی مطرح کردم.

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به این‌که «برخی اراضی مردم در جزیره قشم از دیرباز سند داشته و در آن زندگی می‌کنند»، تصریح کرد: اکنون پس از گذشت سال‌ها منطقه آزاد قشم مدعی این زمین‌ها شده و دستور تشکیل کمیسیونی را صادر کرده تا در آن ثابت شود این زمین‌ها به مردم تعلق دارد یا خیر که این موضوع بازی با احساسات مردم است.

وی اظهار کرد: قرار شد تا نامه‌ای با امضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خصوص مشکلات مطرح‌شده تنظیم و به عالی‌ترین مقام قضایی کشور تحویل داده شود. تا هر چه سریع‌تر این مشکلات پیگیری شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس‌جمهور خبرداد و افزود: در این جلسه دو موضوع از سوی بنده مطرح شد که در یکی از آن‌ها عدم توجه به دستور جهانگیری مبنی به‌کارگیری از نیروهای بومی تحصیل‌کرده در هیئت‌مدیره مناطق آزاد، پالایشگاه‌ها  صنایع بود که دریکی از موارد پس از انتخاب سه فرد بومی حکم صادر شد اما مشخص نیست کدام دست‌های پشت پرده مانع از اعلام رسمی می‌شود. در این موضوع جهانگیری قول مساعد برای برطرف کردن این دغدغه اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت را داد.  دومین درخواست بنده به موضوع سفارش ساخت ده فروند کشتی به کشور کره جنوبی بود که البته معاون اول رئیس‌جمهور این قرارداد را مربوط به دولت گذشته دانست و عنوان کرد به‌طور حتم به صنایع داخلی و متخصصین این امر توجه ویژه‌ای خواهد شد.

این نماینده مجلس هم‌چنین از حضورش در کمیته سه نفر ه کمیسیون انرژی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه خبرداد.

‌انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *