فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان بکارگرفته می‌شوند

تهران- هرمزبان – معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: موافقت نامه ای با وزارت بهداشت مبادله شده تا از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان بکار گرفته شوند.

مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت در سالن فردوسی باشگاه انقلاب افزود: یکی از محورهای همکاری موافقت نامه این وزارتخانه با وزارت بهداشت ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

حمیدی تاکید کرد: جنبش ارزشمند سفیران سلامت در ارتباط با ابلاغ و رساندن آموزه‌های سلامت در کشور مدون و در تاریخ باید ثبت شود.

وی ادامه داد: اقدامات مناسبی سال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان انجام شد. موافقت نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و بهداشت مبادله شد که یکی از محورهای همکاری این موافقت نامه ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود.

حمیدی خاطرنشان کرد:۳۰۰ هزار محصول فرهنگی و آموزشی از سوی دانش آموزان شرکت کننده در پویش سفیران سلامت دریافت شد که این ارزش را دارد در قالب مجلداتی چاپ و مستند شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود سال گذشته ۱۶۵۰ مراقب بهداشت جذب شود، همچنین در این ایام کتاب بهداشت و سلامت در کلاس دوازدهم تدوین شد و تمام دانش آموزانی که در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند در درس بهداشت و سلامت هم امتحان می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز درس بهداشت و سلامت را به صورت عمومی می‌گذرانند که باعث ارتقای سواد سلامت دانشجومعلمان می‌شود. 

حمیدی عنوان کرد: همچنین در شبکه شاد کانال‌های مختلفی در حوزه بهداشت راه اندازی شده که محتوای ارزشمند و فاخری در آن  تهیه و بارگذاری می‌شود.

وی افزود: در حوزه دانش آموزی سفیران سلامت آموزش به خانواده‌ها را دنبال می‌کنند. در ابتدای هرکلاس پیام‌های بهداشتی در زمینه خودمراقبتی مورد تاکید قرار گرفت سپس توانمندسازی والدین نیز در دستورکار قرار داشت.

مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت امروز با حضور علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون وزیر بهداشت در سالن فردوسی باشگاه انقلاب برگزار شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید