خبر فوری

انگلیس 1 – کرواسی 0؛ برد شیرین سه شیرها با تک گل استرلینگ

هرمزبان – انگلیس در بازی اول خود برد مهمی مقابل کرواسی کسب کرد تا ثابت کند مدعی اول صعود از گروه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در چارچوب مسابقات هفته اول مرحله گروهی یورو 2020 در گروه D، تیم های انگلیس و کرواسی به مصاف هم رفتند که شاگردان گرت ساوتگیت یک پیروزی کم دردسر کسب کردند. انگلیس در این دیدار چند حمله مهم داشت که یکی از آن ها برخورد ضربه فیل فودن به تیر دروازه کرواسی در اوایل بازی بود اما در نهایت رحیم استرلینگ با گل خود، توانست سه شیرها را در اولین گام پیروز کند. جود بلینگام، هافبک باشگاه دورتموند که در نیمه دوم به جای هری کین به میدان آمد با 17 سال و 349 روز، جوان ترین بازیکن تاریخ ادوار یورو لقب گرفت. 
شرح گل:
انگلیس 1-0 کرواسی؛ رحیم استرلینگ 57`: پاس عمقی کالوین فیلیپس، رحیم استرلینگ که در فضا حرکت کرده بود را صاحب توپ کرد و او پس از تک به تک شدن با لیواکوویچ، به راحتی دروازه کرواسی را فرو ریخت. 
در اولین مسابقه از روز سوم رقابت های یورو دو تیم انگلیس و کرواسی در استادیوم ومبلی شهر لندن به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً بازی دو تیم با نتیجه 1-0 به سود انگلیس خاتمه یافت. انگلیس کار را بهتر آغاز کرد و می توانست در همان لحظات ابتدایی به گل برتری دست پیدا کند اما ضربه فیل فودن با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد تا کرواسی با یک شانس بزرگ روبرو شده باشد.
در دقیقه 9 باز هم این انگلیس بود که می‌توانست دروازه کرواسی را باز کند اما ضربه کالوین فیلیپس با واکنش بسیار خوب دروازه بان حریف یعنی دومنیک لیواکوویچ همراه شد. نکته قابل توجه اینکه در ادامه نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و با وجود تسلط نسبی انگلیس بر بازی آنها نتوانستند موقعیت خطرناک دیگری روی دروازه کرواسی ایجاد کنند تا مسابقه در پایان 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
انگلیس نیمه دوم را هم بهتر آغاز کرد و نهایتا موفق شد در دقیقه 57 به گل اول دست پیدا کند. حرکت فوق العاده کالوین فیلیپس و پاس بهتر او، رحیم استرلینگ را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن نیز با ضربه ای خوب دروازه کرواسی را باز کرد تا انگلیس با یک گل پیش بیفتد. در دقیقه 61 ارسال میسون مونت به دهانه دروازه به هری کین رسید اما این بازیکن به شکلی باورنکردنی نتوانست دروازه تقریباً خالی کرواسی را باز کند تا یک فرصت بزرگ برای انگلیس از دست رفته باشد.
در دقیقه 65 این کرواسی بود که بعد از کمی جلو آمدن به موقعیتی نسبتاً خوب دست یافت اما توپ روی پای آنته ربیچ ننشست تا ضربه او با اختلاف از کنار دروازه انگلیس عبور کند. در دقیقه 69 انگلیس به یک ضربه آزاد دست یافت. میسون مونت پشت توپ ایستاد اما ضربه او با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه کرواسی عبور کرد. در دقیقه 74 رحیم استرلینگ فرصت بزرگی را برای به ثمر رساندن گل دوم خود و تیم ملی انگلیس از دست داد. توپ درون محوطه جریمه به این بازیکن رسید اما ضربه او با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه کرواسی عبور کرد. در ادامه نیز انگلیس بازی را کنترل کرد تا با همان یک گل به پیروزی دست پیدا کند و جام را با یک پیروزی ارزشمند آغاز کرده باشد.
رحیم استرلینگ در طول فصل گذشته عملکرد خیلی موفقی در ترکیب منچسترسیتی نداشت و بارها مورد انتقاد قرار گرفت. حتی این بازیکن ریزنقش بسیاری از مسابقات مهم تیمش را از روی نیمکت تماشا کرد و قرار گرفتن نام رحیم استرلینگ در ترکیب ثابت منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان تعجب بسیاری را برانگیخت.
اما او در اولین مسابقه تیم ملی انگلیس در یورو 2020 نمایش درخشانی داشته و تک گل تیمش را تا دقیقه 70 وارد دروازه کرواسی کرده است. روی پاس عمقی دکلان رایس، رحیم استرلینگ در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و علیرغم سر رسیدن مدافع کرواسی، با ضربه ای دقیق دروازه این تیم را باز کرد تا انگلیس را در آستانه کسب یک پیروزی مهم و شیرین قرار دهد.
رحیم استرلینگ در 17 بازی اخیر خود در لباس انگلیس انگلیس در به به ثمر رسیدن 19 گل نقش داشته و موفق به زدن 13 گل و ارسال شش پاس گل شده است. همچنین سه شیرها در هر 10 دیدار قبلی که زحیم استرلینگ موفق به گلزنی شده در مقابل حریف خود پیروز شده اند و امروز نیز فاصله چندانی تا رسیدن به این هدف در گام اول برای تیم ملی کرواسی ندارند. جالب اینجاست رحیم استرلینگ تا امروز در هیچ یک از تورنمنت های مهم مثل جام جهانی، یورو و لیگ ملت های اروپا موفق به گلزنی نشده بود و امروز این اتفاق رخ داد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید