خبر فوری

استاندار: ۳۲ درصد مبتلایان به کرونا درهرمزگان شاغلان اداره‌ها هستند

هرمزبان-استاندار هرمزگان گفت: ۳۲ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در استان، کارکنان دستگاه‌ها، ادارات و بانک‌ها و ۳۵ درصد از مبتلایان نیز از کارکنان بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی هستند.

فریدون همتی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: مدیران این بخش‌ها باید توجه جدی بر جلوگیری از انتقال کرونا داشته باشند،با برقراری انضباط کاری،با جدیت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنین

این امر را در اولویت اصلی قرار دهند و فرمانداران نیز نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: دیگر مبتلایان به کرونا هم مربوط به بازار و اماکن عمومی است که این رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب تعطیلی بازار و مشاغل شده و در تمام فعالیت‌ها نظارت‌ها افزایش می‌یابد و هر واحد صنفی و شغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، پلمب طولانی مدت خواهد شد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از همه بازاریان، فعالان اصناف، کارکنان و مدیران کارخانه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنعتی و مدیران و کارمندان همه دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها و همه مشاغل می‌خواهیم به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جامعه می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

همتی افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان از برپایی تجمع خودداری کنند و در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نیز پذیرایی صورت نگیرد و در این شرایط بهترین ابزار برای تبلیغات انتخابات، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است تا سلامت مردم نیز حفظ شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا ۲۸۸هزارو ۴۲۲مورد نمونه گیری انجام شده که تاکنون یک هزارو ۳۴۴نفر فوت، ۹هزارو ۸۱۶نفر قرنطینه خانگی،۸۷نفر دربخش آی سی یو،۲۳نفر بستری با حال وخیم هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود:در شبانه روز گذشته ۶۸۵نفر موارد مثبت در استان ثبت شده ، هفت نفر شامل پنج نفر آقا و ۲ نفر خانم در محدوده سنی ۶۱ تا ۹۱ سال درشهرستانهای بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، میناب و حاجی‌آباد جان خود را ازدست داده اند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید