خبر فوری

115 پژوهشگر برتر دانش‌آموزی و فرهنگی قشم تقدیر شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم بهرام پوراشرف در اولین سمینار علمی پژوهشی در قشم،هدف از برگزاری اولین سمینار علمی و پژوهشی آموزش و پرورش قشم را تشویق، ترغیب و فراگیری فرهنگ پژوهش و کنجکاوی عنوان کرد و اظهار داشت: 150 مقاله، ابتکارات و فعالیت پژوهشی دانش آموزی و فرهنگیان در مباحث اعلام شده به دبیرخانه ارسال شده بود که 50 مقاله و فعالیت‌های برتر دانش‌آموزی و همچنین 50 مقاله و اختراعات فرهنگیان پذیرفته و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: 15 دانش‌آموز برتر در فعالیت‌های پژوهشی نیز که در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌های خوارزمی، جابر ابن حیان، رباتیک، شکست نور و حائز رتبه برتر شده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

پوراشرف فعالیت‌های پژوهشی را زیربنای آموزش و پرورش نوین دانست و افزود: اگر خواستار تحول در نظام تعلیم و تربیت هستیم باید به سمت فعالیت های پژوهش محور در مدارس باشیم.

مدیر آموزش و پرورش قشم همگامی، سرمایه گذاری و توجه همه دستگاه‌های کشور به آموزش و پرورش را ضروری دانست و تصریح کرد: خاستگاه پیشرفت و ترقی کشور در کلاس‌های درس و مدارس است و برای رسیدن به جامعه نوین با استانداردهای اسلامی و صنعتی، همه دستگاه‌های کشوری باید در عمل نیز همگام و همراه نظام آموزشی کشور گام بردارند.

پوراشرف با اشاره به عنوان کسب شده استانی و کشوری دانش آموزان آموزش و پرورش قشم و بخش شهاب، خاطرنشان کرد: کسب رتبه‌های ششم و چهارم رباتیک کشوری، قرار گرفتن در جمع 100 پژوهشگر برتر جهانی در بخش دانش‌آموزی با پژوهش شکست نور، رشد مشارکت در جشنواره‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزی و فرهنگیان و تلاش در راستای ترویج فرهنگ پژوهشی از مهمترین اقدامات در راستای جهش فعالیت‌های پژوهشی مدارس این جزیره بشمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، تشریح چند پژوهش برتر دانش‌آموزان و معلمان، سخنرانی، معرفی و تقدیر از پژوهش‌های برتر و همچنین اجرای سرود دانش‌آموزی از جمله مهمترین برنامه‌های اولین سمینار علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و فرهنگیان قشم بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *