خبر فوری

تیم فوتبال ناشنوایان ایران قهرمان آسیا و المپیکی شد

کیش – ایرنا – ایران با شکست عراق به مقام قهرمانی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۲ فوتبال ناشنوایان آسیا و اقیانویسه رسید  و به المپیک ۲۰۲۲ برزیل راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، فینال مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه در زمین المپیک  در جزیره کیش بین ایران و عراق در حال پیگیری شد و ایران توانست سه بر ۲ رقیب سنتی خود عراق را شکست دهد.

ملی پوشان ایران در نیمه اول ۲ گل توسط حسین مصباحی و مصطفی حیدری و یک گل در نیمه دوم از نقطه پنالتی توسط علیرضا بسیج کاپیتان تیم وارد دروازه عراق کردند و بازیکنان عراق نیز ۲ گل خود را در نیمه دوم به ثمر رساندند.

تیم های م ازبکستان و کره جنوبی نیز همزمان در زمین ورزشی شماره ۲ المپیک کیش دیدار داشتند که این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در این رقابت ها ایران و ازبکستان هر کدام با سه برد و یک تساوی ۱۰ امتیازی ، کره با ۲ برد و یک تساوی هقت امیتازی، عراق با ۲ برد ۶ امتیازی، تایلند با یک برد سه امتیازی و مالزی نیز با یک تساوی یک امتیازی شدند و افغانستان نیز با صفر امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

در این رقابت ها ایران قهرمان، عراق نائب قهرمان، ازبکستان وکره به عنوان تیم های سوم و چهارم به المپیک ۲۰۲۲ برزیل راه یافتند.

رقابت های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و آقیانوسیه ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه۱۲ خرداد با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش آغاز شد.

کیش دارای  ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش هم اکنون ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید