خبر فوری

پرونده تخلف انتخاباتی در کیش تشکیل نشده است

کیش – ایرنا – رییس دادگستری کیش گفت: تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در این جزیره تشکیل نشده که نشانه قانونمداری نامزدها و هواداران آنها است.

یاسین مطهری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم مشارکت حداکثری در آن اظهار داشت: در این جزیره ۲ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در داسرای عمومی و انقلاب و محاکم این جزیره تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با وجود این تا کنون تخلف و پرونده ای به نهاد قضایی این جزیره ارجاع داده نشده که این به منزله رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی در جزیره کیش است.

رییس دادگستری کیش افزود: ستاد های پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را رصد می کنند .

وی گفت: انتخابات پیش رو مهم و سرنوشت ساز است و علیرغم تلاش های دشمنان در مایوس کردن مردم از صندوق های رای، بدون شک روز انتخابات، حماسه ای دیگر در تاریخ ایران اسلامی خلق خواهد شد.

در کیش ۴۴ نفر به عنوان داوطلب برای رقابت در عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت شده اند که شامل ۳۰ نفر در شهر کیش، ۹ نفر در جزیره لاوان و پنج نفر در جزیره هندورابی هستند.

در این جزیره ۲۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم ساکن در کیش و ۲ جزیره اقماری لاوان و هندورابی تدارک دیده تا نسبت به جمع‌آوری آرای مردمان این جزایر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اقدام شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید