خبر فوری

مهرعلیزاده: دولت آینده احیاگر اعتماد مردم به مسوولان باشد

کیش – ایرنا – نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به علت بروز برخی مشکلات اعتماد مردم به مسوولان آسیب دیده است گفت: مهمترین ماموریت دولت آینده باید در راستای احیای این اعتماد باشد.

محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در نخستین برنامه تلویزونی انتخاباتی خود که از شبکه های خلیج فارس و کیش پخش شد، اظهار داشت: ابتلا سلام می کنم به آن مردمی که با خون از مرزهای پرگهر و عفت و افتخار ایران پاسداری کردند و اینکه فرصت برایم فراهم شد تا در خدمت شما باشم به آن افتخار می کند.

وی اضافه کرد: امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد تا بتوانند با تکیه بر تجریبات راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده کشور بیابند و با انتخابشان خدمتگذاری را بر سر کار بیاروند تا بتواند بله تمام معنا در خدمت مردمش باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز متاسفانه مسایل معیتشی، فقر، تنگدستی بیکاری فاصله بسیار زیاد  اجتماعی بین اقشار مختف جامعه (قشر نادار و مرفه) و افزایش سطح خط فقر و رسیدن آن به ۷۰ درصد مردم و ۷۰ دهک جامعه، کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها و صاحب نظران مختلف سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود کرده است.

ایران توان تبدیل شدن به کشوری قدرتمند را دارد

وی یادآور شد: تاسف بارتر از آن در کشوری زندگی می کنیم با همه نیت خیر خیلی از مسوولان متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست بردن به بیت المال آنچنان زندگی سخت را بر مردم تحمیل کرده که مردم امید خود را خیلی از دست داده اند.

مهرعلیزاده گفت: برخی اقدامات مسوولان که بهتر از آنها نامسوولان نام ببرم، کسانی که نام خود را مسوول گذاشته و برای رسیدن به کرسی های ریاست، کرسی، میز و و امضا خریده و فروخته اند کشور را به جایی رساند که می توانست به قوی ترین کشور تبدیل شود اما امروز با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

وی افزود: متاسفانه این اقدامات باعث شده در جامعه اعتماد به مدیریت اجرایی به مقدار خیلی زیادی آسیب دیده و این عدم اعتماد سرمایه بزرگ  است که از بین می رود و باعث می شود حتی در صورتی که مسوول و یا مسوولان کار درست و در جهت منافع ملی و مردم انجام دهند مورد اعتماد پذیرش مردم واقع نشود و این عدم اعتماد بدترین آسیب به بدنه کشور است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اگر فردی و یا افرادی امروز در جایگاهی قرار گرفته که می خواهند با خدا و مردم خودشان پیمان بندند که مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستد که از درد دل مردم با خبرند و در رنج پدری که در اثر بیکاری چندین وقت است که درآمدی ندارد و نمی تواند روزی فرزندان و خانواده تامین کند آگاهی دارد.

وی گفت:  فقط با دیدن و بازگو و کردن مشکلات را نمی توان آنها را حل کرد به همین دلیل اجازه می خواهم صمیمانه حرف بزنم، بنده از یک خانواده متوسط بیرون آمده به عنوان بخشی از مردم معتقدم  اینکه عده ای بنشیند و مشکلات را حل بکنند ایده درستی نیست بلکه مسوولان با خرد جمعی باید راهکارهای برون رفت از این وضعیت را ترسیم و با برنامه مردم عزیز را به این سمت هدایت کنند.

مهرعلیزاده افزود: الان دوره سیزدهم  انتخابات ریاست جمهوری است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه دوره جنگ تحمیلی دولت وقت زحمت زیادی کیشده و با اعتماد سازی میان مردم و مسوولات توانست کشور را از شرایط سخت جنگ به پشتیبانی مردم از جمله خون شهیدانی که روزانه ۱۰۰ ها شهید را تقدیم انقلاب می کردند خارج کند.

وی افزود: دولت در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتادی کاری کرده بود که با ۶ تا ۶.۵ میلیارد دلار در آمد که حدود سه میلیارد آدلار ان برای جنگ و بقیه برای رزق و روزی مردم هزینه می شد اعتماد مردمی را جلب کرده بود که به نظر بنده این اعتماد متقابل بزرگتریبن سرمایه آن دولت بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: پس از جنگ تحمیلی دولت سازندگی به روی کار امد و با تمام تلاش این دولت شرایطی پیش آمد که آنچه که به عنوان ایده آل بود انتظار می رود محقق نشد.

وی گفت: پس از آن با روی کار امدن دولت اصلاحات دولت تمام تلاش خود را برای عزت و سربندی ایران کشید و با مطرح کردن گفت و گوی تمدن ها باعث شد تفکری جدید در دنیا ایجاد کند و به واسطه این تفکر که در تقابل اندیشه جنگ تمدن ها بود علاوه بر افزایش اعتبار پاسپورت ایرانیان و نمایش چهره صلح جویانه ایران، باعث شد سران کشورهای مختلف برای دیدار را رییس جمهور ایران صف می بستند.

وی اظهار داشت: در طول ۲ دولت اصلاحات ارز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت ماند و با برنامه ریزی و تداوم آن موفق تورم ۴۸ تا پنجاه درصدی را کنترل در اخر ماموریت خود به زیر ۱۰ درصد و تک رقمی رساند و در نتیجه آن ارزش پول ملی حفط، امید مردم به آینده، روابط اجتماعی و ارتباط مهربانانه، شاخص سلامت اداری و بهبود فضای کسب و کار نیز محقق شد.

مهرعلیزاده گفت: بعد از آن دولت دیگری بر روی کار آمد که متاسفانه مشکلات زیادی را به جامعه تحمیل کرد، هرچند به دنبال ان نیستم که فعالیت و برنامه های خوب ان را زیر سوال ببرم.

وی اضافه کرد: پس از آن دولت های دوازدهم و یازدهم روی کار امدند که از جمله کارهای ارزشمند آن می توان به برجام اشاره کرد که با تلاش و دیپلماسی دولت و نظارت های رهبر معظم انقلاب به ثمر نشد و می توان گفت در تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین الملی است که ایرانیان توانستند که نظریات خودشان را در آن اعلام و اجرا کنند و حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود و برخی از تحریم هایی که منجر به ایجاد ناامنی می شد نیز ملغی شود.

وی با بیان اینکه برجام می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی و صادرات و توسعه را بگشاید که در نهایت با بد عهدی های آمریکا مواجه شد افزود: معتقدم آمریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرد همانگونه که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای وابسته به شاه و کشورهای خارجی و حمایت از صدام و جنگ تحمیلی و اعمال فشار و تحریم ها تا کنون بر علیه ملت ایران عناد کرده است.

مهرعلیزاده یادآور شد: برخی نیز این فرصت استفاده کردند و با تنگ نظری به دنبال ایجاد بحران در کشور بودند و با بیرون اوردن مردم به خیابان ها به دنبال ایجاد چالش و به سکه انداختن و گفتن مرگ بر این و آن بودند.

وی افزود: معتقدم ملت ایران بزرگ هستند و با باید با بزرگواری با دنیا بر خورد کنیم حرکت و بزرگی تاریخی کشور را که چندین هزار سال قدمت دارد را به دنیا نشان دهیم و کینه و دشمنی را تمام کنیم چراکه ملت ایران با این فرهنگ و بزرگی توانستند اسلام را بدون خونرزیری و بدون جنگ درگیری های آچنان اسلام را جذب و حضم کرده و امروز ترکیبی زیبا از اسلامیت به نمایش گذاشته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به همین دلیل شما حق دارید که در زندگی فضای شاداب داشته باشید و شرافتمندانه زندگی کنید و باید دولتی روی کار بیاید که خارج از نظامی گری، قضاوت و مسائل امنیتی برنامه خود را تدوین و اجرا کند.

وی گفت: مردم عزیز بنده محسن مهرعلیزاده متولد  هشتم مرداد ۱۳۳۵ در مراغه و دارای مدرک کارشناسی مکانیک از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد این رشته از دانشگاه تبریز و صنعتی شریف هستم و مدرک دکتری مدیریت مالی را از دانشگاه تهران و اقتصاد مهندسی را در دانشگاه هلند اخذ کرده ام.

وی افزود: از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و مراحل خدمت خود را از کف کارخانه صنعت تولید شروع کرده و پس از آن به مدیریت عالی تر رسیده ام، معاونت صنایع سنگین، موسس منطقه آزاد کیش، نیروگاه بمباران شده اتمی بوشهر، استاندار استان خراسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربین بندی از حمله سوابق کاری بنده است.

مهرعلیزاده گفت: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای حذف فساد و رانت در کشور، افزایش حداقل پنج برابری پرداخت یارانه به منظور کاهش حفط فقر با افق اهدای کی تا ۲ میلیون تومان در هر ماه برای هر خانواده ۲ تا سه نفری، برقراری عدالت اجتماعی، تولید و اشتغال و حذف قاچاق و حل مشکلات مسکن از جمله برنامه های من در دولت خواهد بود تا به اتکای مردم تمام رویه های غلط را به پایان برسانم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید