خبر فوری

نوبخت از مناطق حادثه دیده از سیل در هرمزگان دیدن کرد

هرمزبان: معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر و استاندار هرمزگان روز جمعه از مناطق حادثه دیده از سیل سه روز اخیر در شرق این استان دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، دراین بازدید از خسارت های سیلاب در میناب و رودان اطلاع پیدا کرد وهمچنین از سد استقلال میناب و حجم ذخیره پشت این سد که با بارندگی بهبود یافته است، آشنا شد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری ابتدا به سراغ مردم حادثه دیده روستای زیارتعلی رودان رفت و با خانواده های جانباختگان سیل اظهار همدردی و سپس از بخش های مختلف این شهرستان ازجمله مسیرهای سیلابی و تاسیسات خسارت دیده دیدن کرد.
از دیگر برنامه های سفر نوبخت به شرق هرمزگان بازدید از تاسیسات شهری و روستایی میناب وهمچنین سد استقلال میناب بود که ازنزدیک با وضعیت
این منطقه آشنا شد.
در جریان سفرمعاون رئیس جمهوری به استان، استاندار هرمزگان از آخرین وضعیت بارندگی اخیر و همچنین وقوع سیلاب در مناطق شرقی بویژه میناب، رودان و بندرعباس گزارشی ارائه کرد.
جاسم جادری گفت: به دنبال بارندگی های سه روز اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و حوادث دریایی که از سه شنبه شروع شد 13 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد پنج نفر براثرغرق شدن یک قایق صیادی در آب های کیش، یک نفر در میناب، یک نفر در رودان، یک نفر در بندرعباس و پنج نفر نیز دراثر واژگونی خودرو پراید در رودخانه رودان جان باختند.
وی با بیان اینکه بارندگی و سیلاب خسارت زیادی به تاسیسات زیربنایی ازجمله پل، جاده وهمچنین واحدهای آب، برق و مخابرات وارد کرده؛ اظهارکرد:هم اکنون کارشناسان درحال برآورد خسارت ها هستند.
استاندار هرمزگان گفت: اکنون شرایط به وضعیت عادی برگشته است؛ اما شدت بارندگی در هرمزگان به حدی بود که مدرسه های تمام مقاطع تحصیلی استان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل و فعالیت بنادر مسافری نیز متوقف شد.
فرماندار رودان هم در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی از تاسیسات خسارت دیده شهری و روستایی به ایرنا گفت: با توجه به اینکه هنوز آب از بخش های مختلف این شهرستان بویژه تاسیسات فروکش نکرده میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب مشخص نشده است.
احمد محمودی افزود: عمده این خسارت ها مربوط به تاسیسات آب و برق، منازل مسکونی و بخش کشاورزی است که باید در زمان مشخص به برآورد خسارت آنها پرداخت.
وی ادامه داد: معاون رئیس جمهوری با حضور در منزل یک خانواده که پنج نفر اعضای آن براثر سیلاب با خودرو در رودخانه غرق شدند و جان خود را ازدست بودند حضور یافت واز آنان دلجویی کرد.
وی از اینکه رئیس جمهوری بلافاصله پس از بارندگی در هرمزگان، نماینده ویژه خود را جهت ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سیلاب رودان و همچنین بررسی وضعیت خرابی ها به موقع به منطقه اعزام کرده ، قدر دانی کرد.
همچنین معاون استاندار و فرماندارویژه میناب هم به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی اخیر190 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
علیرضا پادامن درحاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری در مناطق حادثه دیده میناب افزود: دراین بارندگی وسیلاب منازل مسکونی ، خطوط وانتقال آب و برق شهری و روستایی ، شبکه راه ها، تاسیسات شهری و محصولات کشاورزی خسارت دیده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم اظهارداشت: در جریان بارندگی و سیلاب اخیر این جمعیت به 225 نفر امدادرسانی کرد و همچنین 10مصدوم را به مراکز درمانی رساند و برای 15 نفر رهاسازی از سیلاب انجام شد.
علی اعما از دیگر اقدام های این جمعیت را تخلیه آب از 28 واحد مسکونی، اسکان اضطراری 62 نفر و توزیع اقلام اولیه درمیان 64 خانوار اعلام کرد.
شهرستان های میناب و رودان در 90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
قرار است پس از بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب ، نشست شورای برنامه ریزی و مدیریت بحران با حضورمعاون رئیس جمهوری تشکیل شود.

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394971

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید