خبر فوری

تعداد جان باختگان کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۳۱۶ نفر رسید

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:پنج مبتلای ویروس کرونا در ۲۴ساعت گذشته فوت کردند و شمار جان باختگان این ویروس در هرمزگان به یکهزار و ۳۱۶ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۵۳۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۲۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی افزود: در حال حاضر کرونای انگلیسی بیشتر از دیگر گونه ها در هرمزگان شیوع یافته و متاسفانه جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر می کند و در صورت بی توجهی این گروه ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید منتظر افزایش بیشتر آمار ابتلا و فوتی ها در استان باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت مراجعه زودهنگام افراد با هر علایم مشکوک کرونا به مراکز درمانی، گفت: متاسفانه به دلیل ترس و هراس برخی از افراد از بیمارستان، زمان طلایی درمان فرد مبتلا به کرونا از دست می رود و وقتی بیمار را به بیمارستان انتقال می‌دهند که علائم و عوارض کرونا شدت یافته است و در چنین شرایطی فرآیند درمان سخت‌تر شده و  ممکن است کاری از تیم پزشکی بر نیاید.

این مقام مسوول بیان داشت: به جوانان توصیه می‌کنیم که خطر را کاملا جدی گرفته و همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مکان‌های سربسته و تجمع‌ها خودداری کرده و در صورت حضور از دو ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: قدرت سرایت ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بسیار زیاد است و طبق توصیه سازمان بهداشتی جهانی بهتر است از ۲ ماسک پارچه‌ای و جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده شود و از سوی دیگر بالا و پایین ماسک باید حتما ثابت شود تا ورود ویروس امکان‌پذیر نباشد.

نوروزیان با بیان اینکه هم اکنون شاهد وضعیت بسیار نگران کننده ای در هرمزگان هستیم، گفت: در حاضر وضعیت در شهرستان های بندرعباس، میناب و بندرلنگه بحرانی است که نتیجه بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی، برگزاری تجمع و دورهمی های خانوادگی و انجام سفرهای غیرضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی برای بستری شدن مبتلایان به کرونا در شهرستان های بندرعباس، میناب و بندرلنگه، اظهار داشت: در استان یک هزار تخت به بیماری کووید اختصاص پیدا کرده که معادل ۴۰ درصد کل تخت های استان است و این نسبت در برخی از شهرستانها به ۷۰ درصد رسیده است که نشان دهنده وضعیت بحرانی کرونا در هرمزگان است.

وی با تاکید بر پرهیز جدی مردم از خروج غیرضروری از منزل و حضور در دورهمی ها و برپایی مراسم عروسی و عزا، گفت: کنترل شرایط در حال حاضر به تنهایی از دست سیستم بهداشت و درمان خارج بوده و مردم خودشان هم باید احساس مسوولیت کنند و با جدیت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید