خبر فوری

جشن ثبت جهانی خرمای پیارم در حاجی آباد برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری صبح امروز در حاشیه سی و هفتمین سمینار سالانه حفظ نباتات کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در بندرعباس در حال برگزاری است، اظهار کرد: بیماری‌ها و آفات گیاهی تاکنون آسیب‌های فراوانی به کشاورزی و باغداری استان هرمزگان وارد کرده است به طوری که بیش از 12 هزار هکتار از باغات لیموی شرق استان تاکنون از بین رفته‌اند.

وی با بیان این که توجه به کشاورزی استان هرمزگان یکی از راه‌های رفع محرومیت و رشد اقتصادی این استان و توانمندسازی مردم آن است، افزود: در زمینه اعتبارات جبران خشکسالی در استان از وزارت جهاد کشاورزی استمداد حمایت‌ها و کمک‌های بیشتری را داریم.

جادری عنوان کرد: باید به کشاورزی استان نگاه ویژه داشته باشیم چرا که برخی محصولات تولیدی در هرمزگان در کشور نمونه و منحصربفرد هستند و برخی از اقلام آن ارزش صادراتی بالایی نیز دارند.

استاندار هرمزگان به برگزاری مراسم جشن ویژه ثبت جهانی خرمای پیارم به نام استان هرمزگان و شهرستان حاجی‌آباد در هفته آینده در این شهرستان اشاره و گفت: حمایت از مردم این شهرستان در کشت هر چه بیشتر خرمای پیارم می‌تواند سبب رشد درآمدزایی برای کشور و رشد اقتصاد این منطقه باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وجود بیش از 1.3 میلیارد مترمکعب رواناب شیرین در استان اشاره و گفت: حدود 700 تا 800 میلیون مترمکعب از این میزان آب شیرین تاکنون مهار شده و اگر اعتبارات مناسبی در این زمینه با حمایت دولت اختصاص یابد، بدون شک می‌توان بجای صرف هزینه‌های کلان برای ساخت آبشیرین‌کن‌ها، سدهایی برای مهار این رواناب‌ها طراحی و اجرا کرد تا استان از کمبود آب رهایی یابد.

جادری، قابلیت‌های کشت خارج از فصل در استان هرمزگان را یک مزیت بسیار مطلوب برای کشاورزی استان دانست و از مسؤولین خواست تا امکان صادرات هر چه بیشتر و بهتر محصولات کشاورزی استان به کشورهای همجوار را فراهم کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید