خبر فوری

هفت درصد دانش آموزان خراسان شمالی در مدارس غیر دولتی درس می خوانند

بجنورد- هرمزبان – جانشین شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : براساس آمار رسمی شاخص تحصیل دانش آموزان این استان در مدارس غیر دولتی ( غیر انتفاعی ) پنج درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش خبرنگار ایرنا، احمد برادران روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اظهار داشت: براساس آمار رسمی به طور میانگین  ۱۲ درصد از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی کشور در مدارس غیر انتقاعی تحصیل می کنند که این آمار در این استان هفت درصد است.
وی اضافه کرد : هم اکنون ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان این استان در مقاطع مختلف در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند و برنامه ریزی آموزش و پرورش باید تقویت آموزش در مدارس غیر انتفاعی برای افراد دارای تمکن مالی بالا است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان شمالی دلیل پایین بودن اقبال دانش آموزان این استان به تحصیل در مدارس غیر انتفاعی را ناشی از پایین بودن سرانه درآمد خانوار در این استان به نسبت میانگین کشوری اعلام کرد.
برادران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقاء شاخص نوسازی مدارس اظهارداشت : هم اکنون این استان در بخش نوسازی مدارس از ۳۱ استان کشور از رتبه نوزدهم 
وی حذف مدارس خشتی و گلی و سنگی را یکی از مهمترین دلایل برای ارتقاء شاخص کیفی اعلام کرد و افزود : در این مدت ۶۲ مدرسه خشتی و سنگی استان با ساخت ۱۶۰ کلاس درس  با اعتبار  ۳۴۰ میلیارد ریال برچیده شد .
آمادگی آموزش و پرورش خراسان شمالی برای کلاس حضوری 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این نشست گفت: در سال تحصیلی آینده وزارت آموزش و پرورش  برنامه خود را در صورت تزریق واکسن به معلمان، بر بازگشایی مدارس بنا نهاد به طوری که 99 درصد از مدارس حضوری باشد.
مهدی مودی افزود : با تزریق واکسن به معلمان دغدغه فرهنگیان و حتی خانواده دانش آموزان برای برگزاری کلاس های حضوری کاهش خواهد یافت و امیدواریم که این برنامه از سوی وزارت بهداشت و درمان محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به ثبت نام پایه اول دبستان اظهارداشت : ثبت نام این دانش آموزان تا پایان مردادماه سال جاری ادامه دارد و انجام ثبت نام قطعی نیز منوط به ارایه برگه سنجش از پایگاههای سنجش سلامت جسمانی است.
به گفته وی ۱۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان استان اختصاص یافته است که از این تعداد ۱۴ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی است.

وی همچنین در خصوص پرداخت شهریه مدارس گفت: تاکنون فقط شهریه مدارس شاهد تایید شده است و مدارس غیر دولتی و تیز هوشان اعلام خواهد شد.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید