خبر فوری

۱۸۷ فرصت شغلی در قشم ایجاد شد

قشم- هرمزبان – رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قشم گفت: سال گذشته ۷۹۹ نفر از دوره‌های آموزشی اشتغال در این شهرستان بهره‌مند شدند و ۱۸۷ اشتغال نیز به ثبت رسید.

محسن ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از تعداد کل آموزش دیدگان، ۲۹۸ نفر در مراکز دولتی و ۳۰۳ نفر نیز در آموزشگاه‌های خصوصی به فراگیری مهارت‌های اشتغال پرداختند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۶۸ دانش‌آموز، ۲۹ نفر شاغلان صنایع و ۶۳ تَن نیز افراد بیکار مهارت‌های شغلی را در این مراکز آموزش دیدند.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای قشم تصریح کرد: ۵۷ نفر از طریق طرح  استاد-شاگردی در ۱۷ کارگاه مشغول به فعالیت شدند.

وی افزود: ۱۴۱ سرباز نیز در قالب طرح آموزش سربازان در سال ۱۳۹۹ آموزش‌های شغلی دریافت کردند.

هم اینک در مرکزهای دولتی فنی و حرفه ای قشم رشته‌های مختلفی مانند برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک بنزینی، برق خودرو، تعمیر لوازم سرد کننده، لوله کشی، کولر گازی، اسپیلیت و الکترونیک برگزار می شود.

همچنین ۱۵ آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای قشم در حوزه های آرایشگری، خیاطی، غواصی و رایانه کار فعالیت می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید