خبر فوری

رفت وآمدهای دریایی در آبهای خلیج فارس با احتیاط انجام شود

هرمزبان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: رفت وآمد های دریایی با توجه به شرایط نامناسب جوی دریایی در خلیج فارس با احتیاط انجام شود.

مهرداد حسن زاده روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی  و دریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۷ کیلومتر در ساعت(۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر(۶پا)، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی را طی روزهای شنبه و سه شنبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه بر مناطق دریایی استان بویژه دریای عمان و تنگه ی هرمز و جزایر خلیج فارس مانند جاسک، سیریک، لارک هنگام، قشم، ابوموسی و تنب بزرک و کوچک، سیری تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: سامانه مونسونی از تاریخ شنبه ۱۵ خرداد ماه تا سه شنبه ۱۸ خردادماه سال جاری فعال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رگبار پراکنده باران و رعد وبرق با احتمال وقوع تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت باد و گردوخاک از جمله پیش بینی های اداره کل هواشناسی هرمزگان در پی ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابزار داشت: بالا آمدن آب رودخانه ها ی فصلی و احتمال جاری شدن سیلاب، کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه همچنین ارتفاعات استان با تاکید بر مناطقی چون بشاگرد و حاجی آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست با توجه به مواج شدن دریا از تردد با شناورهای سبک خودداری کنند و تمهیدهای لازم در خصوص ترددد های شناورهای مسافربری و تجاری انجام شود.

حسن زاده خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بارشهای رگباری در ارتفاعات، هم استانی های عزیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 روز جمعه ۲ فروند لنج تجاری به ارزش ۴۰میلیارد ریال و بار۳۰۰میلیارد ریال براثر توفان وخارج شدن از تعادل در حوالی آبهای سریک در شرق هرمزگان غرق شدند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید