خبر فوری

افزایش دو برابری واردات از آمریکا پس از توافق هسته‌ای + جدول

هرمزبان:بر اساس آمار گمرک، در سه ماه پس از توافق هسته‌ای یعنی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۱۳۹۴ به طور میانگین ماهانه ۸۲۰۷ تن کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده است. این در حالی است که میانگین ماهانه واردات از آمریکا در ۴ ماه اول امسال ۳۸۵۴ تن بود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،آمار گمرک نشان می‌دهد میانگین ماهانه واردات از آمریکا پس از توافق هسته‌ای در تیرماه امسال نسبت به قبل از آن بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

بر اساس آمار گمرک، در سه ماه پس از توافق هسته‌ای یعنی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۱۳۹۴ به طور میانگین ماهانه ۸۲۰۷ تن کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده است. این در حالی است که میانگین ماهانه واردات از آمریکا در ۴ ماه اول امسال ۳۸۵۴ تن بود.

مقایسه این دو رقم نشانه افزایش ۱۱۳ درصدی میانگین ماهانه واردات از آمریکا پس از توافق هسته‌ای است.

افزایش ۲ برابری واردات از آمریکا پس از توافق هسته‌ای

از لحاظ ارزش دلاری نیز میانگین ماهانه واردات از آمریکا در ۳ ماه پس از توافق هسته‌ای نسبت به ۴ ماه قبل از آن در سال جاری ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آمار گمرک همچنین نشان می‌دهد حجم واردات از آمریکا در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته ۹۷ درصد بیشتر شده است.

همچنین در ۷ ماه نخست امسال حجم واردات از آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۲ برابری واردات از آمریکا پس از توافق هسته‌ای

در ۷ ماه نخست امسال بیش از 27 هزار تن کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲٫۶ هزار تن بود.

* برنج آمریکایی بر سر سفره مردم

مطابق آمار اعلامی گمرک، در سال گذشته 240 تن برنج آمریکایی به ارزش 151 هزار دلار به کشور وارد شده است. بدین ترتیب برنج آمریکایی نیز به سر سفره مردم کشورمان رسیده است.

لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از جمله دیگر اقلام مصرفی است که سال گذشته واردات آن‌ها از آمریکا به وفور رخ داده است.

منبع: مشرق نیوز
(لینک)
کد خبر: 394987

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید