تیم ملی فوتبال ناشنوایان عراق سه بر صفر مالزی را برد

کیش – ایرنا – تیم ملی فوتبال ناشنوایان عراق در دومین روز مسابقه انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه سه بر صفر تیم ملی مالزی را زمین گیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، مسابقه تیم ملی فوتبال ناشنوایان عراق و مالزی از سری رقابت های رویداد انتخابی المپیک ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ساعت ۱۸ روز جمعه در زمین شماره ۱ المپیک جزیره کیش پیگیری شد.

در این رویداد ملی پوشان عراق توانستند ۲ گل در نیمه اول و یک گل در نیمه دوم به رقیب خود بزنند و سه امتیاز این بازی را از آن خود کنند. 

تایلند و ازبکستان نیز به صورت همزمان در زمین شماره ۲ المپیک جزیره کیش به مصاف هم رفته بودند که در این مسابقه ازبک‌ها پنج بر سه بازی را به نفع خود تمام کردند.

عصر چهار شنبه نیز سه بازی در قالب این مسابقات برگزار شد که ایران با مالزی به تساوی یک بر رسیدند و ازبکستان چهار هیچ کره جنوبی را برد و تایلند نیز چهار بر صفر مقابل افغانستان به پیروزی رسید.

هم اکنون ازبکستان با ۲ برد و ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و عراق و تایلند هر کدام با یک برد سه امتیازی و ایران و مالزی نیز هر کدام با یک تساوی یک امتیازی هستند و افغانستان و کره نیز با صفر امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

رقابت های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و آقیانوسیه امروز چهارشنبه ۱۸ عصر با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش آغاز شد.

هفت تیم حاضر در این رقابت ها در قالب ۲ گروه به صورت ضربدری برای کسب جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ به مصاف هم می روند که در گروه A این مسابقات ایران، عراق و مالزی و در گروه B نیز تیم های ملی کره جنوبی، تایلند، ازبکستان و افغانستان همگروه هستند.

تیم های اول تا چهار به صورت همزمان در ۲۲ خرداد برای کسب مقام قهرمانی و رده بندی با هم رقابت خواهند کرد و چهار تیم برتر این مسابقات در نهایت جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ناشنوایان جهان را دریافت می کنند.

کیش دارای  ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش هم اکنون ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید