خبر فوری

مدارس نیازمند بازسازی و نوسازی کشور ۱۰.۵ درصد کاهش یافت

بوشهر- هرمزبان – وزیرآموزش و پرورش گفت: در سال ۹۵، ۳۰ درصد مدرسه‌های کشور نیازمند بازسازی، نوزسازی و مقاوم سازی بود که در پنج سال اخیر با کاهش ۱۰.۵درصدی این آمار امروز به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید براینکه ایجاد شرایط تحصیل مقدم بر فضای فیزیکی است افزود: تلاش می‌شود در برنامه هفتم توسعه با اختصاص منابع بیشتر و مشارکت موثرخیران مشکل تامین فضای آموزش ایمن و استاندارد در کشور برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در زمان حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی نداریم و در مسیر جمع آوری مدرسه‌های کانکسی قرار داریم.

وی بیان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فضاهای استاندارد افزایش چشم گیری داشته به نحوی که دولت تدبیر و امید اعتبارات حوزه نوسازی را در حدود ۱۰ برابر افزایش داده و همچنین مشارکت خیران نیز به حدود پنج برابر افزایش یافته است.

به گفته حاجی میرزایی هرچند در دولت تدبیر و امید هر روز  ۲۸ کلاس درس ساخته و همه مدرسه‌هایی که به گاز متصل بودند سیستم گرمایش آنها ایمن شده اما مسائل و مشکلات مدرسه‌ها گسترده تر از این است و نیازمند همکاری همه افراد است

وی ادامه داد: درراستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در امر مدرسه سازی سال گذشته طرح آجر به آجر مطرح و یک میلیون نفر تاکنون در این طرح شرکت کو جذب شده اند.

حاجی میرازیی هدف از اجرای طرح آجر به آجر را هدایت سرمایه‌های خورد خیران به سمت مدرسه سازی عنوان کرد و تاکیدکرد: “آرزو می کنم همه ملت ایران صرف نظر از توان اقتصادی خود حتی با کوچکترین سرمایه خود به امر خطیر مدرسه سازی بپردازند”.

وی در خصوص کمبود نیرو گفت: ما کمبود نیرو نداریم براساس تعداد دانش آموزان نیاز هر استان ارزیابی و نیروی مورد نیاز آنها تامین می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: بخش اعظمی از این نیروها از طریق نیروهای رسمی و پیمانی ودر مواردی که کمبود وجود داشته باشد از توان نیروهای حق التدریسی که الان در حال تبدیل وضعیت هستند و یا از گذشته با آموزش و پرورش همکاری می کردند و بازنشستگان استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم حتی یک کلاس بدون معلم در کشور وجود داشته باشد و براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با شروع سال تحصیلی همه کلاسها دارای معلم باشند.

حاجی میرزایی در خصوص اهمیت شورای آموزش وپرورش گفت: این شورا یکی از اهرم‌های مفید و کارساز درپی گیری اهداف تعلیم و تربیت استانها به شمار می‌رود و برای اینکه همه چیز در مسیر خوبی قرار گیرد باید در بخش آموزش و پرورش خوب کارو سرمایه گذاری کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز مدرسه‌های استان بوشهر به سیستم سرمایشی افزود: برای تجهیز سیستم‌های سرمایشی در این استان برای شروع سال تحصیلی آینده تلاش می‌شود  به صورت مشارکتی با استانداری نیاز کلاسهای درس قبلل از شروع سال تحصیلی برطرف شود.

وی در خصوص تامین ابزار هوشمند برای تعدادی از دانش آموزان نیازمند نیز استاندار بوشهر فرمانداران را موظف کرد که با استفاده از ظرفیتهای هر منطقه این نیاز تامین شود.

حاجی میرزایی یادآور شد: استان بوشهر در یک سری از شاخصهای تعیین شده از سطح ملی جلوتر و در برخی از شاخصها عقب است که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *