خبر فوری

۱۳۷ متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در قشم ثبت‌نام کردند

قشم – ایرنا – مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ۱۳۷ متقاضی دریافت تسهیلات آسیب‌دیدگان شغلی کرونا در قشم ثبت‌نام کردند که از این تعداد  ۱۰۶ تَن مورد تایید قرار گرفتند.

سلیمان رنجبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود افزود: تاکنون ۵۱ پرونده از این تعداد توسط ۱۱ بانک عامل با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و سایر پرونده‌ها در حال کارسازی و تکمیل مدارک هستند.

وی کل اعتبار این طرح را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مدیریت روند وضعیت پرونده‌ها و زمان پرداخت آن را رصد می‌کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان شغلی در ایام شیوع کرونا  یکی از طرح‌هایی بود که توسط دولت ایجاد و با اطلاع رسانی دقیق و به موقع برخی مشکلات کافرمایان و کارگران را رفع شد.

وی گفت: ۳۳۸ نفر در طرح یارانه دستمزد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۸۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

رنجبری افزود: در قالب این طرح تا کنون ۶۴ قرارداد با ۲۰ شرکت در قشم تنظیم شده که باعث اشتغال ۲۶۳ نفر شده است.

وی ۷۹ نفر را متقاضی طرح اشتغال فارغ التحصیلان اعلام کرد و افزود: ۷۷ تَن از ایشان واجد شرایط بودند که ۵۶ نفر به فعالیت مشغول شدند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید