۱۹ درصد دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند

هرمزبان – معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی (۹۹-۱۴۰۰)، ۱۹ درصد دانش آموزان هفت تا ۱۸ سال استان چاق و یا دارای اضافه وزن هستند.

علیرضا باقری عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز دختر و پسر هرمزگانی در طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) شرکت کردند که ۱۳.۳۳ درصد دارای اضافه وزن و ۶.۶۶ درصد چاق هستند.

وی بیان داشت: همچنین ۶۷.۴۳ درصد دانش آموزان هرمزگانی نیز دارای وزن مطلوب بودند که در این وضعیت استان هرمزگان جایگاه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۱۲ دانش آموز این استان نیز برابر با ۴.۲۷ درصد دارای کمبود وزن و ۳۰ هزار و ۱۵۰ نفر برابر ۸.۳۱ درصد نیز لاغر هستند.

باقری اضافه کرد: از ۲۶ مهرماه ۹۹ همزمان با هفته تربیت بدنی، تعداد ۶۱ پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق آموزشی ۲۲ گانه هرمزگان فعال شد و بیش از۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز مورد غربالگری اولیه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پس از غربالگری و سنجش اولیه، شاخص توده بدنی و مشاوره‌های پیرامون کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده شد و در اسفندماه سالجاری سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان صورت گرفت.

این مسوول اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، موجب یکجانشینی و کم تحرکی کودکان و نوجوانان شده است.

وی بیان داشت: شیوع بسیاری از بیماری‌های خاموش همچون فشارخون، دیابت و دیگر بیماری‌ها که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد، نیز خطر چاقی و اضافه وزن را گوشزد می‌کند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید