تلاش باشگاه پرسپولیس برای خرید دائمی مغانلو از باشگاه سانتاکلارای پرتغال

هرمزبان – باشگاه پرسپولیس به دنبال دریافت رضایت نامه از باشگاه سانتاکلارای پرتغال است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پرسپولیسی ها طی چند هفته آینده مذاکرات جدی خود را با سانتاکلارا آغاز خواهند کرد. شهریار مغانلو بعد از پوشیدن پیراهن پرسپولیس خیلی زود توانست جایگاه خوبی بین هواداران این تیم پیدا کند آن هم در حالی‌ که پرسپولیسی ها از داشتن یک مهاجم فیزیکی و بلندقامت ذهنیت خوبی نداشتند و عملکرد ضعیف آرمان رمضانی و ناموفق بودن مغانلو در گلزنی در چند بازی ابتدایی تردیدهایی را برای آنها به‌ وجود آورده بود. اما مغانلو رفته رفته در ترکیب جا افتاد و در بازی های لیگ قهرمانان آسیا به حدی موفق و گلزن ظاهر شد تا به‌ عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در خط حمله معرفی شود.
حالا پس از گذشت چند هفته، عملکرد مغانلو در خط حمله باعث شد کادر فنی و مسئولان باشگاه پرسپولیس درصدد خرید دائمی این بازیکن از باشگاه سانتاکلارای پرتغال باشند. چندی قبل بود که باشگاه پرسپولیس گفتگوی مقدماتی را با خود مغانلو ترتیب داد و از او خواست تا نظرش را در مورد تمدید قرارداد با پرسپولیس اعلام کند. مغانلو نیز پس از گذشت مدتی جواب نهایی خود را داد و اعلام کرد دوست دارد به طور دائمی پرسپولیسی شود. همین موضوع باعث شده پرسپولیسی ها با توجه به تعطیلی موقت لیگ و آغاز بازی های تیم ملی تصمیم بگیرند مذاکرات جدی خود را با سانتاکلارا آغاز کرده و تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا مغانلو را به صورت دائمی جذب کنند.
شهریار مغانلو بالاخره دیروز و در بازی با ذوب آهن توانست اولین گل خودش را در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند. شهریار مغانلو تا این جای کار 6 بار برای پرسپولیس گلزنی کرده است. شهریار مغانلو در بازی دیروز مقابل ذوب آهن در دقیقه 68 به عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و یک دقیقه بعد برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا اولین گلش را با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر بزند.
نگاهی به دقایق حضور مغانلو در میدان نشان می دهد او عملکرد بسیار خوبی داشته است. آمار شهریار مغانلو طی مدتی که به پرسپولیس آمده 837 دقیقه بازی، 5 گل و 3 پاس گل بوده است. این مهاجم نخستین بار در بازی جام‌ حذفی مقابل مس نوین از دقیقه 70 به زمین رفت و طی 20 دقیقه‌ای که در میدان بود یک موقعیت عالی را مقابل دروازه خالی از دست داد.
کل بازی شهریار در جام‌ حذفی همین 20 دقیقه بوده چون او در مرحله بعدی برای بازی با شاهین بندرعامری به بوشهر نرفت. مغانلو در لیگ برتر 5 بار به میدان رفته و مجموعا 443 دقیقه برای سرخپوشان بازی کرده است. او در لیگ برتر مقابل ذوب آهن یک گل به ثمر رساند و 2 بار نیز به هم تیمی هایش پاس گل داده است. ضمن این که شوت راه دورش در دربی هم زمینه‌ ساز گل با ارزش آل‌ کثیر شده است.
بی تردید بهترین بخش کارنامه مغانلو، بازی‌های او در لیگ قهرمانان آسیاست. شهریار در هر 6 بازی این تورنمنت در ترکیب قرمزها بود و طی 374 دقیقه بازی 4 گل زد و یک پاس گل داد. موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم مغانلو در لیگ‌ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مجموعا 11 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته اما فقط یک‌ بار آن هم در بازی با سپاهان، تا آخر در ترکیب مانده و در 10 بازی دیگر تعویض شده است.
مهدی عبدی نیز پس از 126 روز یک گل حساس دیگر برای پرسپولیس به ثمر رساند. مهدی عبدی پس از 4 ماه برای پرسپولیس در لیگ برتر گلزنی کرد. آخرین بازی که مهدی عبدی در لیگ برتر برای پرسپولیس موفق به گلزنی شده بود، به بازی با فولاد بر می گردد؛ دوشنبه 29 دی 1399 در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر و حالا پس از 126 روز بازیکن جوان پرسپولیس که گل های مهمی به نام او در تاریخ این باشگاه ثبت شده، یک بار دیگر زننده یک گل بسیار تعیین کننده در مسیر قهرمانی پرسپولیس بود.
در حالی که کمتر کسی پیش بینی می کرد گل محمدی تنها به آل کثیر یک نیمه میدان دهد، اما سرمربی جوان پرسپولیس پس از موقعیت هایی که عیسی از دست داد و البته با کم شدن میزان دوندگی اش مقابل مدافعان ذوب آهن، تصمیم گرفت به مهدی عبدی میدان دهد. آن هم در شرایطی که همگان منتظر ورود شهریار مغانلو بودند اما عبدی به میدان آمد و گلزنی کرد تا تعویض یحیی جواب دهد.
مهدی عبدی در دقیقه 81 دقیقا همان طور رفتار کرد که از او انتظار می رفت و به نوعی شگرد او محسوب می شود. جایگیری درست بین مدافعان ذوب آهن، تایمینگ فوق العاده روی ارسال بسیار خوب امید عالیشاه که درست روی سرش فرود آمد که باعث شد گل حساسی را به ثمر برساند تا یک بار دیگر نامش را به عنوان متخصص به ثمر رساندن گل های حساس و مهم معرفی کند. به هر حال تعطیلی لیگ شاید برای مهدی عبدی که رفته رفته به روزهای اوج برگشته خبر خوبی نباشد. هر چند او این فرصت را دارد تا یک بار دیگر در چند هفته پایانی خودش را به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر مهاجمان پرسولیس مطرح کند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید