خبر فوری

بندرهای مسافری غرب هرمزگان امروز و فردا تعطیل هستند

هرمزبان: مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از تعطیلی بندرهای مسافری غرب استان طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمود صابری روز پنجشنبه گفت: با بیان اینکه این بندر از روزگذشته به دلیل وضعیت نامساعد جوی و توفان تعطیل هستند، اظهار داشت: امروزوفردا نیزبه دلیل پدیده موج مرده و جلوگیری از سوانح ناگوار دریایی، بنادر مسافری غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش همچنان تعطیل خواهند بود.
براساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جابجایی مسافران دریایی در بنادر مرکز استان هرمزگان به مقصد جزیره قشم که روز گذشته دچار محدودیت تردد شده بود، از نخستین ساعات صبح امروز (پنجشنبه ) از سر گرفته شده است.
ورود سامانه ناپایدار جوی به استان هرمزگان طی دو روز اخیر موجب شد تا تردد تمامی شناورهای سبک و سنگین مسافری از طریق بنادری همچون شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و هرمز طی روز گذشته(چهارشنبه، 20 آبان) محدود شود و ترددهای مسافری در بنادر کیش، لنگه، چارک و آفتاب نیز در دو روز اخیر متوقف شود.
استان هرمزگان با برخورداری از زیرساخت های مناسبی همچون ١٠ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ٨٠ شناور(لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت افزون بر شش هزار صندلی، بیش از ٩٥ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و ١٠٠ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394966

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید