خبر فوری

پایان سلطه پاری سن ژرمن؛ لیل، قهرمان جدید لیگ فرانسه

هرمزبان – لیل با پیروزی مقابل آنژیه فاتح جام قهرمانی لیگ فرانسه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، آنژیه و لیل در چارچوب بازی های هفته آخر فصل 21-2020 لیگ فرانسه به مصاف هم رفتند و در نهایت لیل با نتیجه 2-1 پیروز و با 83 امتیاز قهرمان لیگ فرانسه شد. این در حالی است که با توجه به پیروزی پاری سن ژرمن، اگر لیل در این دیدار پیروز نمی شد قهرمانی را از دست می داد و پاری سن ژرمن فاتح جام قهرمانی می شد.
آنژیه 0-1 لیل؛ جاناتان دیوید 10`: رناتو سانچز پس از حرکت انفرادی زیبا و پشت سر گذاشتن چند تن از بازیکنان آنژیه، با پاسی عمقی توپ را به دیوید که یارگیری نشده بود، رساند. دیوید نیز از این موقعیت تقریباً تک به تک به خوبی استفاده کرد و لیل را به گل اول رساند.
آنژیه 0-2 لیل؛ بوراک ییلماز 1+45`: خطای دروازه بان آنژیه روی جاناتان دیوید گرفته و پنالتی به سود لیل اعلام شد. بوراک ییلماز به راحتی این پنالتی را تبدیل به گل کرد.
آنژیه 1-2 لیل؛ آنخل فولجینی 2+90`: بازیکن آنژیه با حرکت انفرادی زیبایی در لب خط توپ را جلو برد و سپس با سانتری بلند توپ را به محوطه جریمه لیل فرستاد. مدافعان لیل برای دفع توپ تلاش کردند اما توپ دفع نشد و شرایط برای سر زنی فولجینی فراهم شد. این بازیکن قدر موقعیت را دانست و تک گل آنژیه را به ثمر رساند.
پاری سن ژرمن در هفته آخر پیروز شد اما قهرمان نشد. پاری سن ژرمن با وجود پیروزی 2-0 در هفته آخر لیگ فرانسه، 82 امتیازی شد و با توجه به پیروزی لیل در دیدار همزمان، با یک امتیاز اختلاف قهرمانی لیگ فرانسه را از دست داد تا یک ناکامی بزرگ برای تیم پر ستاره مائوریسیو پوچتینو ثبت شود. آنها بعد از سه قهرمانی متوالی، نایب قهرمان فصل 2020/21 شدند.
شاگردان مائوریسیو پوچتینو امیدوار بودند که با لغزش لیل بتوانند بار دیگر قهرمانی در لیگ 1 را جشن بگیرند اما علی رغم پیروزی 2-0 مقابل برست، این لیل بود که به لطف برتری مقابل آنژه جشن قهرمانی برگزار کرد. در این دیدار پاریسی‌ها در دقیقه 18 صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما نیمار آن را به بیرون زد. ولی در دقیقه 37، دی ماریا موفق شد از روی ضربه کرنر، دروازه حریف را باز کند. البته توپ در بین راه به یکی از بازیکنان حریف هم برخورد کرد.
این نتیجه تا دقیقه 71 پایدار بود تا اینکه روی پاس عمقی دی ماریا، امباپه موفق شد از دروازه حریف عبور کند و به راحتی گل دوم را به ثمر برساند. این نتیجه تا پایان پابرجا ماند و پی اس جی 2-0 پیروز شد. اما لیل با گل های جاناتان دیوید و بوراک ایلماز، موفق شد 2-1 آنژه را شکست بدهد و به لطف یک امتیاز برتری، قهرمان لیگ 1 شود. این تیم آخرین بار در سال 2011 قهرمان فرانسه شده بود. به این ترتیب بعد از سه قهرمانی پیاپی، پارس سن ژرمن این فصل به نایب قهرمانی رضایت داد. آخرین بار که تیمی به جز پی اس جی در لیگ 1 قهرمان شده بود به فصل 17-2016 برمی گشت که موناکو توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
کیلیان ام باپه برای سومین سال پیاپی آقای گل لیگ فرانسه شد. کیلیان ام باپه، ستاره 22 ساله پاری سن ژرمن که در این فصل از رقابت های لیگ فرانسه 31 بازی انجام داد، موفق شد با به ثمر رساندن 27 گل جایزه آقای گلی رقابت ها را از آن خود کند. ام باپه 7 پاس گل هم داده بود و بالاتر از ممفیس دیپای (20)، وسام بن یدر (20)، کوین فولاند (16) و بوراک ییلماز (16) آقای گل لیگ فرانسه شد. این ستاره جوان در مجموع بازی های فصل 2020/21 موفق به ثبت 42 گل برای پاری سن ژرمن شد.
ستاره شماره 7 پاریسی ها در مصاحبه با Canal + گفت: همه می دانند که چه چیزی من را به باشگاه متصل کرده است. همیشه ممنون رئیس باشگاه و مربیانم بوده ام. تنها چیزی که می خواهم پیروزی است. حس می کنم در جایی هستم که می توانم این کار را انجام دهم؛ به این معنا که یک پروژه منسجم در اطراف من وجود دارد. من برای فوتبال زندگی می کنم، به همین خاطر پروژه ورزشی باشگاه برای من نقش اساسی دارد. دوست دارم اینطور فکر کنم که باشگاهی که در آن حضور دارم می تواند کارهایی در لیگ قهرمانان اروپا انجام دهد. در حال مذاکره با باشگاه هستم، و خواهیم دید که تمدید قراردادم چه می شود. 4 سال استثنایی را اینجا سپری کرده ام.
رئال مادرید جدی ترین مشتری ستاره فرانسوی است که برای سومین سال پیاپی به عنوان آقای گل لیگ فرانسه انتخاب شد. او امسال 27 گل به ثمر رساند و بالاتر از ممفیس دیپای با 20 گل، جایزه را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید