خبر فوری

رونالدو، آقای گل سری آ/ مسی آقای گل لالیگا/ هری کین آقای گل و بهترین گل ساز لیگ برتر/ لواندوفسکی برنده کفش طلا

هرمزبان – فوق ستاره پرتغالی یوونتوس، بهترین گلزن فصل 21-2020 سری آ شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، کریستیانو رونالدو، مهاجم 36 ساله پرتغالی باشگاه یوونتوس در سومین فصل حضورش در این باشگاه توانست برای اولین بار آقای گل سری آ شود و به این ترتیب او آقای گلی در سه لیگ انگلیس، اسپانیا و ایتالیا را تجربه کرده است. کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 29 گل طی 33 بازی فصل 21-2020 سری آ، بهترین گلزن لیگ ایتالیا شد و جایزه آقای گل سری آ موسوم به کاپوکانونیره را دریافت خواهد کرد. پس از کریستیانو رونالدو، روملو لوکاکو با 24 گل و لوییس موریل با 22 گل، در رده های بعدی بهترین گلزن سری آ قرار گرفتند. 
کریستیانو رونالدو طی فصول گذشته در جدول گلزنان سری آ پایین تر از فابیو کوالیارلا (سمپدوریا) و چیرو ایموبیله (لاتزیو) قرار گرفت اما در فصلی که یوونتوس در سری آ عملکرد ضعیفی داشت، توانست بالاخره طلسم آقای گلی در سری آ را بشکند. کریستیانو رونالدو، نخستین آقای گل یوونتوسی طی 13 سال گذشته است. آخرین بار الساندرو دل پیرو از یوونتوس با 24 گل در فصل 08-2007، توانسته بود آقای گل سری آ شود و یوونتوس طی نه فصل قهرمانی پیاپی خود در سری آ، هیچ آقای گلی نداشت.
کیلیان ام باپه برای سومین سال پیاپی آقای گل لیگ فرانسه شد. کیلیان ام باپه، ستاره 22 ساله پاری سن ژرمن که در این فصل از رقابت های لیگ فرانسه 31 بازی انجام داد، موفق شد با به ثمر رساندن 27 گل جایزه آقای گلی رقابت ها را از آن خود کند. ام باپه 7 پاس گل هم داده بود و بالاتر از ممفیس دیپای (20)، وسام بن یدر (20)، کوین فولاند (16) و بوراک ییلماز (16) آقای گل لیگ فرانسه شد. این ستاره جوان در مجموع بازی های فصل 2020/21 موفق به ثبت 42 گل برای پاری سن ژرمن شد.
مهاجم انگلیسی باشگاه تاتنهام جایزه آقای گلی و بهترین گل ساز فصل لیگ برتر را دریافت کرد. هری کین، مهاجم انگلیسی باشگاه تاتنهام در اتفاقی نادر توانست در مسابقه این فصل عنوان آقای گلی و بهترین گل ساز مسابقات را به خود اختصاص دهد. این بازیکن در پایان بازی امشب تیمش مقابل لستر که با پیروزی تاتنهام به پایان رسید یک گل زد تا شمار گل هایش را به عدد 23 برساند و بالاتر از محمد صلاح 22 گله قرار بگیرد و به تنهایی برنده کفش طلای مسابقات شود و از سوی دیگر با ارسال 14 پاس گل برای هم تیمی هایش بالاتر از برونو فرناندز و کوین دی بروین با 12 پاس گل قرار گرفت تا هر دو جایزه را از آن خود کند. جوایز این مهاجم در پایان آخرین مسابقه تاتنهام در مسابقات این فصل لیگ به او اهدا شد.
لیونل مسی، ستاره 33 ساله و آرژانتینی بارسلونا با 30 گل زده در فصل 21-2020 لالیگا، آقای گل شد. فصل 21-2020 لالیگا به پایان رسید و لیونل مسی از بارسلونا با 30 گل، بهترین گلزن لالیگا در این فصل بود. بدین ترتیب لیونل مسی برای پنجمین فصل متوالی و هشتمین بار فاتح جایزه پیچیچی یا بهترین گلزن لالیگا شد. هیچ بازیکنی در تاریخ لالیگا به اندازه لیونل مسی فاتح جایزه پیچیچی نشده است. لیونل مسی در این فصل لالیگا 35 بازی انجام داد که در 33 بازی فیکس بود و در این بازی ها 30 گل به ثمر رساند. 3 گل از 30 گل لیونل مسی از روی نقطه پنالتی و 3 گل نیز از روی ضربه کاشته به ثمر رسیده و به طور میانگین لیونل مسی در هر 101 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی همچنین 9 پاس گل نیز در این فصل لالیگا به نام خود ثبت کرده است. لیونل مسی در این فصل لالیگا موفق به ثبت هت تریک نشد اما در 9 بازی توانست بریس کند. 23 گل از 30 گل لیونل مسی در بازی های سال 2021 به ثمر رسید. جرارد مورنو و کریم بنزما با 23 گل نیز در رده های دوم و سوم جدول گلزنان لالیگا در فصل 21-2020 قرار گرفتند.
اما برای دومین فصل متوالی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو موفق به کسب جایزه کفش طلا نشدند. روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ با به ثمر رساندن 41 گل در رقابت های بوندسلیگا رسماً به عنوان برنده کفش طلای سال 2020/21 انتخاب شد. سال گذشته هم چیرو ایموبیله با 36 گل زده در سری آ، برنده کفش طلا شده بود و حالا برای اولین بار این جایزه به ستاره لهستانی بایرن مونیخ رسید. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید