خبر فوری

ارزش‌های والای انسانی مشخصه برتری فردی و اجتماعی است

وزیر علوم در افتتاحیه باغ فرهنگ کشور گفت: تنها محبت، تقوا، سلامت نفس و ارزش‌های والای انسانی است که فرد یا گروهی را از دیگران برتر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در آیین افتتاح اولین باغ فرهنگ کشور اعلام کرد: وجود اقوام با گویش‌ها و آداب مختلف ویژگی منحصر به فردی است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا مشاهده می‌شود. البته این تنوع فرهنگی و قومیتی هرگز باعث اختلاف و ایجاد حس برتری در قومی خاص نشده و اتحاد و همدلی در میان اقوام مختلف کشور حاکم است.

وی با بیان اینکه کشورعزیزمان گسترده و محل حضور فرهنگ و دانش عمیق و ریشه‌دار است و یکایک مردم ما گنجینه دانش و فرهنگ هستند که در جغرافیای گسترده زینت‌بخش این سرزمینند اظهار داشت: تنوع اقوام و فرهنگ‌ها نعمتی خدادادی است و انسان با این سرمایه‌ها زندگی و رشد می‌کند و به بالندگی می‌رسد.

وزیر علوم افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که «ارزش شما به نیکویی و تقوای شماست لذا هیچ قومی و هیچ نسلی و جمعیتی به دیگری ارجحیت ندارد مگر در اخلاق و فرهنگ و دوستی و مهرورزی و نیکویی.». و همه مردم ایران می‌دانند که تنها محبت، تقوا، سلامت نفس و ارزش‌های والای انسانی است که فرد یا گروهی را از دیگران برتر می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح باغ فرهنگ در پارک ایران کوچک کرج گفت: شهر کرج به واسطه ویژگی قومیتی و فرهنگی متنوعی که دارد بهترین گزینه برای ایجاد نخستین باغ فرهنگ ایرانی در کشور بود.

دکتر غلامی با بیان اینکه مسئولان تلاش دارند تا ظرفیت‌های فرهنگی استان‌های مختلف را که در حقیقت خمیرمایه شادکامی و زیست مردم است، شناسایی و به فعلیت برسانند، گفت: وجود اقوام و گویش‌های مختلف ثروتی است که باید وجود این ثروت را به فرزندانمان گوشزد کنیم زیرا نمی‌توان از جایی آن‌را به‌دست آورد.

وزیر علوم با بیان اینکه امیدوارم همه ما این پیش‌گامی را در فراهم کردن خوبی‌ها به مدد فرهنگ داشته باشیم، اظهار داشت: شهر کرج یک باغ الوان از قومیت‌های ایران اسلامی است. به شهردار کرج تبریک می‌گویم. همچنین همکاران ما در کمیسیون ملی یونسکو تلاش کردند ظرفیت‌های فرهنگی شهرهای مختلف را به‌روز برسانند. خمیرمایه زیست و زندگی و شادکامی و آینده و امید در توجه به ریشه‌هاست که بالندگی‌ها را تقویت می کند.

دکتر غلامی در پایان سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم کشوری استوار و نمونه در جوامع فرهنگی داشته باشیم باید فرزندانمان را با این فرهنگ آشنا کنیم.اگر فرزندان ما ریشه محکم فرهنگی خود را به خوبی بشناسند، بی‌تردید پاسداران خوبی برای فرهنگ خواهند بود و ایران اسلامی در میان سایر جوامع فرهنگی استوار و پابرجا خواهد ماند.

در این آیین پلاک باغ فرهنگ ایران کوچک و تمبر یادبود اولین باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران با حضور وزیر علوم رونمایی شد و نشان خلاقیت در مدیریت از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به شهردار کرج اهدا شد.

در این باغ فرهنگ با ساخت بناهای تاریخی و قدیمی ایرانی از استان‌های مختلف، تنوع فرهنگی ایران به نمایش گذاشته شده است.

این آیین به همت کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با همکاری شهرداری کرج و با حضور دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکترسرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، دکتر ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سفرای تاجیکستان و افغانستان، شهردار کرج و جمعی از مسئولان محلی در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد. پیشتر تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهرداری کرج به منظور گسترش هرچه بیشتر همکاری های فرهنگی به امضا رسیده بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید