خبر فوری

پژوهشگران برتر شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان تجلیل شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا مدیر آموزش و پرورش سراوان در این مراسم گفت: حوزه آموزش و پرورش سراوان با تاکید بر روشهای نوین توانسته است در زمینه های مختلف آموزشی وپژوهشی در 2 بخش دانش آموزان و فرهنگیان موفقیت های خوبی بدست آورد
ایوب دهواری افزود: هفته پژوهش فرصت و بهانه خوبی برای بررسی دستاوردها و چالشهای فراروی حوزه آموزش و پرورش و پژوهشگران کوشا در سطح ملی و همچنین شناخت استعدادها و تجلیل از آنان در این هفته فراهم آورده است.
وی بیان کرد: یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری حوزه پژوهش است زیرا این حوزه از شاخص های اولیه توسعه و پیشرفت و موتور محرکه کشور می باشد و قطعا کلید پیشرفت ایران اسلامی وجود پژوهشگران خلاق و مستعد است.
وی اظهار داشت: پیامبران و امامان معصوم (ع) نیز بر نقش پژوهش و علم اندوزی با تکیه بر خرد، دانش و اندیشه تاکید داشته اند تا جایی که در قرآن کریم و روایات معصومان نیز بر نقش اندیشه و پژوهش به صراحت تاکید شده است.
وی ارتقای فرهنگ پژوهش در حوزه آموزش و پرورش را مهم برشمرد و افزود: در عصر کنونی که عصر فناوری نامگذاری شده و فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است نقش پژوهش و روشهای پژوهشی قطعا جایگزین روشهای سنتی می شود و در این میان نیروی انسانی ماهر و کار آموخته از ثروت های اصلی و غنای فرهنگی در حوزه آموزش وپرورش است و شاخص برتری هر سازمانی نیروی پژوهشگر وکار آمد آن است و این توانمندی کمک می کند تا به حوزه پژوهش توجه بیشتری شود.
وی گفت: در راستای اهداف آموزش و پرورش و تحولاتی که در سالهای اخیر در حوزه آموزش رخ داده سند چشم انداز و سند تحول بنیادین است که در آن بر پژوهش محوری و فعالیت های عملی تاکید شده است و به همین سبب باید روشهای سنتی را کنار گذاشته و از روشهای نوین استفاده شود چرا که جامعه مخاطب ما جامعه ای پویا است که استفاده از روشهای سنتی برای آن کار آمد نیست.
وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش سراوان با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی صحیح و تاکید بر روشهای نوین توانسته است در زمینه های مختلف موفقیتهایی را بدست آورد که حاصل این زحمات تالیفات فرهنگیان و همکاران آموزش و پرورش، نتایج سالهای اخیر آزمون سراسری، کسب رتبه های برتر کشوری در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره جابر بن حیان بوده است.
دهواری با ارائه عملکردی از پژوهشگران سراوانی در حوزه آموزش و پرورش سراوان افزود: 13 نفر از پژوهشگران شهرستان سراوان در زمینه مولف پژوهنده رتبه های برتر شهرستان را کسب کردند که به حوزه استان نیز معرفی شده اند همچنین در جشنواره نوجوان خوارزمی که از سال گذشته به صورت رسمی کارش در سراوان آغاز شده 54 نفر حضور یافتند که ساخت پهپاد به وسیله دانش آموزان دختر از جمله آنهاست که به حوزه کشوری نیز راه یافته اند، در جشنواره جابر بن حیان 2 گروه موفق به کسب رتبه کشوری شدند.
وی افزود: در درس پژوهی 150 نفر در حوزه ابتدایی و 45 نفر در حوزه متوسطه فعالیت داشته اند همچنین در بخش مقالات بیش از 30 نفر مولف کتب درسی بالغ بر 50 تالیف داشته اند که از این میان دانش آموزان سراوانی نیز به خود باوری رسیده و توانسته اند همانند اموزگاران خود به تالیف کتاب دست بزنند بطوری که سه نفر از این دانش آموزان در زمره مولفین کتابهای درسی قرار گرفته اند.
بخشدار مرکزی سراوان نیز در این مراسم گفت: شهرستان سراوان در حوزه آموزشی و پژوهشی در سالهای اخیر با درخشش خوبی توانسته است الگوی سایر شهرستانهای استان شود.
نوید ملازهی افزود: به کارگیری روشهای نوین و نیروی انسانی کار آمد و پژوهشگر در سالهای اخیر باعث شده است تا در شهرستان سراوان فرصت خوبی ایجاد شود و بسیاری از فرهنگیان و پژوهشگران و دانش آموزان توانسته اند به مقامهای استانی و کشوری دست یابند که این خود نوید دهنده فکر خلاق و پویا در حوزه آموزشی و مدارس سراوان است.
وی اظهار داشت: وجود ظرفیتها و فرصت های خوب در شهرستان سراوان می تواند این تغییر را در نگرشها ایجاد کند که نگاه پژوهشگران جوان و حوزه آموزشی در این شهرستان به نگاهی استانی، ملی و فراملی تبدیل شود و ضروری است از این فرصت در راستای اقتصاد نوین جهانی و اقتصاد مقاومتی بهره کامل را ببریم.
وی افزود: فرصت مرز و رسمی شدن پایانه مرزی کوهک در سراوان می تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی شود و حتی با تبادل از طریق مرز و ارتباط با سایر کشورها بتوانیم نگاه ها را به سمت سراوان به عنوان یکی از قطب های علمی و اقتصادی در کشور معطوف کنیم.
بخشدار مرکزی سراوان نقش فرهنگیان و معلمان را در تمامی زمینه ها به ویژه تاثیرگذاری در انتخابات مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با نزدیک شدن به پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرهنگیان می توانند در حضور پرشور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود و کشور نقش بسزایی ایفا کنند.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا به گفته مدیر آموزش و پرورش سراوان افزون بر 20 مقاله با درجه ISI و ISC توسط فرهنگیان شهرستان سراوان در ژورنال های معتبر کشورهای ایران، هند، ترکیه، مالزی، چین، آمریکا، رومانی، دانمارک، استرالیا و انگلیس در سالهای 2014 تا 2016 به چاپ رسیده و بیش از100 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی در این مدت ارائه شده است.
هفته پژوهش هرساله از 22 تا 27 آذر ماه برگزار می‌شود و شعار هفته پژوهش امسال از سوی وزارت علوم، «پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی» اعلام شده است.
7336 **6081 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید