امنیت سرمایه‌گذاری باعث توسعه و رونق اقتصادی قشم می‌شود

قشم – ایرنا – فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تامین امنیت سرمایه‌گذاران و تلاش برای جذب فعالان اقتصادی با استفاده از ظرفیت جامعه محلی موجب حرکت جزیره در مسیر توسعه پایدار و رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری عصر پنج‌شنبه در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با وی افزود: این امر در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصادی دولت، موجب تسهیل در سرمایه گذاری و رفع موانع تولید می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: همدلی اقوام و مذاهب در جزیره قشم، افزایش امنیت و پیشرفت منطقه را رقم زده است و تلاش در راستای تقویت وحدت موجود، توسعه و رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: در مسیر ایجاد توسعه پایدار و متوازن جزیره قشم، مجموعه نیروی دریایی سپاه حمایت و همراهی لازم را انجام می‌دهد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عصر امروز با حضور در دفتر فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید