خبر فوری

نشست رونمایی از دو کتاب‌ گویای دفاع مقدس برگزار شد

کتاب‌های گویای «نبرد بیت‌المقدس» و »خرمشهر در جنگ طولانی» اثری محققانه، دقیق و مستند است که برای اولین بار از صدای بیسیم‌های بخشی از قرارگاه‌هایی که در جنگ درگیر عملیات بودند، تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ این نشست سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه با حضور سرداران نائینی، فضلی و دقیقی و مدیران، عوامل و دستاندرکاران این اثر در سالن جلسات معاونت صدا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیر شبکه ایران‌صدا پیرامون نحوه تهیه این کتاب گفت: برای اولین بار صدای بیسیم‌های بخشی از قرارگاه‌هایی که در جنگ درگیر عملیات بودند، از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در اختیار رادیو قرار گرفت و با توجه به آن‌ها، مجموع چهار سند در دو کتاب گویا به نام «نبرد بیت‌المقدس» و «خرمشهر در جنگ طولانی» جمع شده‌اند و که در قالب یک کتاب گویا به مناسبت بزرگداشت آزادسازی خرمشهر رونمایی می‌شود‌.

سردار نائینی با ذکر پیشنهاد گویا شدن کتاب «دزفول، مقاومت و پایداری» افزود: این کتاب یک کار محققانه، دقیق و مستند است که نویسندگان آن برای آن تلاش بسیاری کردند. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با در اختیار گذاشتن اسناد دست اول و مستند سبب شد که این کتاب ارزشمند تولید شود. مرکز اسناد تا‌کنون ۴۰ اثر منتشر کرده است که بخشی از این آثار در ارتباط با خرمشهر است. پاره‌ای از این آثار نیز ترجمه و به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

وی افزود: یک کتاب صوتی ده‌ها برابر کتاب‌های معمولی مخاطب دارد و موجب مطالعه بیشتر کتب می‌شود. باید توجه داشت که در زمینه دفاع مقدس هرچه کار بشود باز هم کم است و باید در تولید بیشتر همراه با کیفیت تلاش کرد.

سردار علی فضلی نیز که در این جلسه حضور داشت، به ذکر و یاد شهدا و نقل مبسوط خاطرات خود از عملیات بیت‌المقدس و تشریح این عملیات پرداخت و گفت: این عملیات به تمام اهداف خود رسید و با فتح خرمشهر خاطره‌ای شیرین در یاد و خاطر همه ما به جا گذاشت. ما به نقش مردمان عادی و بسیجی در دفاع مقدس کم پرداختیم و باید به آن بیشتر توجه شود. 

سردار فضلی بیان کرد: اگر هر اتفاقی با هنر همراه شود، قطعاً ماندگار خواهد بود و این اثر نیز بسیار ارزشمند است و برای این مجموعه آرزوی توفیق و برکت دارم.

سپس سردار دقیقی با بیان این‌که دفاع مقدس قلّه تاریخی ملت ایران است، گفت: الگوی دفاع مقدس الگوی انسجام و وحدت ملی برای ماست. اگر ما پیرامون خرمشهر درست کار کرده بودیم، امروز کمتر باید به سوالات مختلف پاسخ می‌دادیم. نقاط پنهان نشان از این دارد که ما در این زمینه کمتر کار کردیم.

وی افزود: امروز ما می‌بینیم که الگوی دفاع مقدس در یمن، سوریه و فلسطین دارد جواب می‌دهد و امام با جمله پیروزی خون بر شمشیر نشان داد که شکست ابر قدرت‌ها و پیروزی ملت‌ها حتمی است.

زهره محقق، تهیه‌کننده این کتاب گویا گفت: این کتاب از این جهت ارزشمند است که به کسانی که نقش پررنگ‌تری در جنگ داشتند، بیشتر پرداخته شده است. امیدوارم آبادی خرمشهر نیز و مثل آزادی آن بعد از این همه مدت روی دهد. همانطور که امام(ره) فرمودند که خوزستان دِین خود را به ایران و اسلام ادا کرد، ایران نیز به این استان ادای دین کند و بعد از چندین سال از پایان جنگ دیگر در آن ما شاهد محرومیت نباشیم.

گویندگان و عوامل دیگر این کتاب گویا نیز در این جلسه حضور داشتند و هریک به‌صورت مختصر نظرات و احساسات خود را پیرامون آن بیان کردند.

در انتهای مراسم از عوامل و دستاندرکاران این اثر با اهدای تقدیرنامه، تقدیر و تجلیل به عمل آمد و سپس از این کتاب گویا رونمایی شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند این‌ اثر را از سایت ایران‌صدا به صورت رایگان دریافت کنند و بشنوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید