خبر فوری

انتقاد آملی لاریجانی از نتایج تائید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۲۰ سای است که از شورای نگهبان حمایت کردم اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توئیتی نسبت به تایید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و اظهار داشت:‏از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال ۱۳۸۰، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.

وی تاکید کرد: سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم سازی برای شورای نگهبان است به ویژه اگر عضو مسئولی که باید گزارش‌های محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چیزی بر آن بیفزاید. چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند؛ حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه گلایه بنده از سر دغدغه‌ای برای حفظ شأن و اعتبار شورای نگهبان است، گفت: این فقیر، وقتی با چنین وضعیتی مواجه شدم و استدلال‌هایم را بی‌تأثیر یافتم، چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند، حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود.

براساس این گزارش، شورای نگهبان در جریان و روند بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صلاحیت افراد صاحب نامی چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمود احمدی نژاد را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید