سازمان‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی جلاد را قربانی نشان می‌دهند

نایب رئیس مجلس عراق با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید پاسخ محکمی به حملات رژیم صهیونیستی بدهند، گفت: آنها با وارونه جلوه دادن حقیقت، جلاد را قربانی نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، «حسن کریم الکعبی» در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه) با حضور هیئت های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی ۱۵ کشور اسلامی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: رژیم صهیونیستی چهره زشت خود را به جهان نشان داد و تمام خشم خود علیه فلسطین را به کار برد اما مقاومت توانست آنها را به عقب براند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حوزه سیاست خارجی طمع خبیثانه‌ای دارد، گفت: آنها در این مسیر انسانیت را زیر پا می‌گذارند و تجاوزهای نظامی صورت می‌دهند که نیاز به مقابله کشورهای اسلامی دارد.

نایب رئیس مجلس نواب عراق افزود: آنها به کودکان و زنان نیز رحم نکرده‌اند در حالی که بمباران ساختمان های مسکونی خلاف حقوق بشر بوده و باعث کشتار زیادی شده است.

الکعبی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید پاسخ محکمی به حملات رژیم صهیونستی بدهند، عنوان کرد: با این حال آنها جلاد را قربانی نشان داده و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و حتی شاهد بوده‌ایم که برخی حکومت‌های غربی از آنها دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه برای ارسال غذا و دارو باید از سوی کشورها محکوم شود که متأسفانه نمی‌شود، عنوان کرد: همچنین متأسفانه شاهد عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهینیستی هستیم که باعث گستاخی بیشتر اسرائیلی‌ها شده لذا نباید در قبال آنها سکوت کنیم که سکوت‌کنندگان شریک جرم هستند.

نایب رئیس مجلس نواب عراق تأکید کرد: بر ما واجب است که تماشاگر نباشیم و صرفاً همدردی نکنیم بلکه باید اقدامات عملی صورت دهیم و تلاش کنیم تا به مردم فلسطین برای رسیدن به اهدافشان کمک کنیم لذا این اجلاس باید تلاش های دیپلماتیک را به کار بسته و مواضع کشورها باید در مقابل آن روشن باشد تا صدای ما به گوش قدرت‌های جهانی برسد.

الکعبی در ادامه با اشاره به برخی موضوعاتی که لازم است در حوزه فلسطین پیگیری شود، یادآور شد: لازم است تصمیمات مهمی برای جبران خسارات ناشی از جنگ گرفته شده و محاکمه مجرمان در دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری شود، همچنین باید برای قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی و استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی برای نمایش مظلومیت فلسطین تلاش شود.

وی با تأکید بر ضرورت استیفای حقوق ملت فلسطین، اظهار داشت: کشورهای عربی منفعل باید محکوم شوند و ما نیز باید به دولت‌های خود برای موضع‌گیری مناسب تأکید کنیم. همچنین نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در کشورهای مختلف باید افزایش یابد و نمایندگی‌های رژیم صهیونیستی حذف شود، همچنین کانال‌های خارجی برای مواضع معتدل باید فعال شوند.

نایب رئیس مجلس نواب عراق با تأکید بر ضرورت تلاش برای پایان یافتن محاصره اقتصادی و لجستیک در نوار غزه، گفت: باید پژوهش مناسبی درباره مسائل فلسطین صورت گیرد و علیه رژیم صهیونیستی فعالیت شود، همچنین نتایج این نشست بسیار مهم است که باید در باره آن سریعاً تصمیم‌گیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید