پیکر ۲ شهید گمنام وارد فرودگاه بندرعباس شد

هرمزبان – دقایقی پیش هواپیمای حامل ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست و مورد استقبال رسمی و ادای احترام ویژه نظامی قرار گرفت.

پیکر این ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز سوم خردادماه همزمان با سالروز فتح خرمشهر، سپس در میان دلدادگان وارد شهر بندرعباس شد.
پیکر این ۲ شهید ۱۸ و ۲۰ ساله که از مناطق عملیاتی فکه مربوط به عملیات والفجر مقدماتی و شرق دجله در عملیات بدر تفحص شده است، برای تشییع بر روی شانه های ملت شهید پرور و یادگاران هشت سال دفاع مقدس همرزمان این شهدا در امامزاده سید مظفر(ع) قرار می گیرد. 
قرار است پیکر این ۲ شهید گمنام در یادمان شهدای مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به خاک سپرده شود.
آیین شب وداع نیز در ساعت ۲۰ در امامزاده سیدمظفر (ع) بندرعباس با حضور مردم استان و گردهمایی رزمندگان در فضای باز برگزار و سپس پیکرها در ساعات پایانی شب به شهرک های مسکونی بندرشهید باهنر و رجایی انتقال و آیین وداع با حضور خانواده های کارکنان این مجتمع ادامه می یابد.
آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر این ۲ شهید روز سه شنبه چهارم خرداد ساعت ۹ صبح در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس برگزار می شود.

تیرماه سال ۹۸ نیز چهار شهید گمنام دورات دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) بر روی شانه‌های مردم شهرستان‌های بندرعباس، خمیر و میناب تشییع و سپس در شهرستان های بندرعباس و میناب تدفین شد. 
درحال حاضر ۱۹۱ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان هرمزگان تدفین شده اند که با حضور پیکر این ۲ شهید در سوم خرداد ۱۴۰۰، مجموع شهدای گمنام تدفین شده در این استان به ۱۹۳ شهید افزوده می شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید