خبر فوری

۲هزارو۳۰۰طرح اشتغالزایی خانگی و کوچک در هرمزگان اجرا می شود

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: امسال توسط بنیاد برکت و با مشارکت دستگاه های اجرایی استان، ۲هزارو ۳۰۰ طرح اشتغالزایی خانگی و کوچک و ۲۵ طرح کارگاهی در هرمزگان اجرا و پیگیری می شود.

فریدون همتی شنبه شب در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان اظهار داشت: محرومیت زدایی از راهبردهای کاری بنیاد برکت در اقصی نقاط کشور است و این بنیاد برای افزایش توسعه و آبادانی در استان هرمزگان با اجرای طرح های مختلف در حال فعالیت است.

وی در این نشست وضعیت سایت پرورش میگوی حسنلنگی در شرق شهرستان بندرعباس را مورد اشاره قرار داد و افزود: این سایت  ۲هزارو۲۰۰ هکتار وسعت دارد و مردم روستاهای منطقه سهامدار این سایت هستند.

همتی خاطرنشان کرد: برای فعال شدن این سایت، ۴۰۰ میلیارد ریال سهام مردمی جمع آوری و تاکنون۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است اما بر اثر سیل سال ۹۸ بخشی از این طرح دچار خسارت شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای جبران خسارت و آماده شدن مرحله نخست این سایت به میزان ۲۰۰ هکتار، افزون بر ۲۳۰ میلیاردریال اعتبار نیاز است که ۸۰ میلیارد ریال از منابع قبلی جمع آوری شده برای این پروژه در صندوق حمایت کشاورزی موجود است.

وی ابراز داشت: سال گذشته حدود ۲۳۰میلیاردریال برای تامین برق این پروژه اختصاص یافت و طی شش ماه آینده به میزان شش مگاوات تامین برق خواهد شد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: برای کل ۲ هزارو ۲۰۰هکتار پروژه، ۱۹ مگاوات برق نیاز است که در سال جاری از منابع دولتی برای تامین آن کمک خواهیم داشت.

همتی بیان داشت: برای تسریع در تکمیل این پروژه، دو راهکار وجود دارد، اینکه سهامداران منابع مورد نیاز را سریع تامین کنند یا جهاد کشاورزی و شیلات، سرمایه‌گذار جدید به پروژه ملحق کنند تا هزینه‌ها توسط سرمایه‌گذار جدید تامین و به تناسب هزینه انجام شده، دارای سهام در سایت شود و از سهامداران می‌خواهیم منابع را به اندازه مورد نیاز تامین کنند تا پروژه رونق بگیرد و موجب درآمد و اشتغال‌زایی برای مردم شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید