خبر فوری

اجرای خط انتقال گاز به بندرلنگه نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار است

هرمزبان -استاندارهرمزگان گفت: برای اجرای خط انتقال اصلی گازرسانی به بندرلنگه اعتباری نزدیک به یک میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که با تامین این اعتبار و اجرای این طرح مهم، علاوه بر مناطق شهری، ۱۰۰ روستای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

فریدون همتی پنجشنبه شب در دیدار با حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه بندرلنگه با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی برای توسعه غرب این شهرستان اظهارداشت: خط انتقال گاز به بندرلنگه که از خط هفتم سراسری گاز منشعب می شود، از محدوده چارک تا مرکز شهرستان و بندرکنگ به طول ۷۲ کیلومتر  اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای این خط در مرحله انتخاب پیمانکار است و حداکثر تا یک ماه دیگر پیمانکار طرح مشخص می شود.
به گفته استاندار هرمزگان، تا پایان سال جاری، فاز نخست گازرسانی به شهرستان لنگه با اولویت مناطق شهری بندرلنگه و بندرکنگ افتتاح می شود.
همتی در خصوص احداث جایگاه سوخت “سی ان جی” در شهر لنگه نیز گفت: ایجاد جایگاه سوخت در شهر لنگه پس از اجرای خط انتقال از خط لوله سراسری گاز به این شهر امکان پذیر است.
وی درخصوص طرحهای در حال اجرا نیز بیان داشت: عملیات اجرایی مرحله نخست طرح مسکن ملی شهرستان در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر ۷۲۰ میلیارد ریال، احداث و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده، احداث کمربندی بندرلنگه به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال و بلوار ساحلی بندرکنگ به عنوان بخشی از طرحهای مهم در حال اجرا در این شهرستان است.
استاندار هرمزگان، توسعه و تجهیز فرودگاه و بندرِلنگه را نیز بخشی از عملیات مهم برای احیای تجارت تاریخی این شهرستان عنوان کرد و افزود: طرح جامع بندر لنگه تدوین شده و در این خصوص نیز اقدامات خوبی توسط دولت برداشته شده است.
همتی به اثرات تحریم های ظالمانه، کرونا و جنگ اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: اداره کشور در این شرایط سخت و بدون تکیه به دلارهای نفتی یک کار بزرگ است که با تحول ایجاد شده در بخش تولید، توطئه دشمنان در زمین گیر کردن نظام اقتصادی با حربه فشار حداکثری، با مجموعه اقدامات دولت، همراهی مردم و بخش خصوصی شکست خورده است.
وی، اقدامات عمرانی دولت دوازدهم در استان هرمزگان را به عنوان درخشان ترین دوره در طول دوران پس از انقلاب عنوان کرد.
همتی اضافه کرد: مجموعه اقدامات امید بخش دولت در شرق و غرب استان، میزان رضایت شهروندان از حاکمیت را افزایش می دهد که نادیده گرفتن این اقدامات می تواند به عنوان اهرمی برای ایجاد نارضایتی عمل کند که هزینه های هنگفت و جبران ناپذیری را به مجموعه نظام تحمیل خواهد کرد.
استاندار هرمزگان نقش ائمه جمعه و جماعت را در این خصوص مهم توصیف کرد و اظهار داشت: هوشیاری صاحبان تریبون و اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط دولت که به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت محسوب می شود، می تواند بسیاری از نارضایتی ها را کاهش دهد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید