فیلم«دیوار به دیوار خدا» در بندرعباس از شبکه‌های ملی پخش می‌شود

هرمزبان – کارگردان فیلم«دیوار به دیوار خدا» گفت: این فیلم از سوی شبکه‌های تلویزیونی افق، جام جم و شبکه‌های دو و سه مورد تایید قرار گرفته و قرار است به زودی از شبکه‌ دو سیما پخش شود.

مرضیه دهقانی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: شبکه استانی خلیج فارس نیز درخواست داده است که فیلم«دیوار به دیوار خدا» از این شبکه پخش شود.

وی ادامه داد: کار فیلمبرداری فیلم«دیوار به دیوار خدا» به سفارش معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با رویکرد معرفی و تحول مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی بندرعباس از شهریور ۹۹ آغاز و اواخر آبان‌ماه کار تدوین آن به پایان رسید.

کارگردان فیلم«دیوار به دیوار خدا» ابرازداشت: قرار بود این فیلم در قالب سه اپیزود با نگاهی به تحول در مساجد استان و فعالیت‌های مسجد ساخته شود که با ساخت نخستین اپیزود، فعالیت‌های مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی بندرعباس به تصویر کشیده شد.

دهقانی گفت: اپیزود نخست فیلم از مسجد امام زین‌العابدین(ع) شروع شده و شخصیت‌پردازی اصلی داستان نیز حول امام جماعت مسجد است که به عنوان یک روحانی بااخلاق، ایمن مردم، بسیار فعال و فردی جذاب در این بخش از محله شهر بندرعباس در قالب یک اثر هنری به مخاطب معرفی شده است.

فیلم«دیوار به دیوار خدا» در بندرعباس به کارگردانی مرضیه دهقانی و نویسندگی یاسمن عبایی ساخته شده است.

فهیمه نوروزی( دستیارکارگردان و منشی صحنه)، عباس سبزی‌کار و جواد قنبری (تصویربردار)، مصطفی حاجبی (مدیرتولید)، مهدی سلیمی(مدیرتولید) و پریسا حسینی (مشاور طرح)، محسن دهقانی( دستیار تصویر)، مسلم عنبری (تدوین‌گر)، محمدحسین مهرجو (صدابردار)، زهرا کریمی (برنامه‌ریز) و ابوذر احمدی مشاور هنری از دیگر عوامل فیلم «دیوار به دیوار خدا» هستند.

کارگردان فیلم«دیوار به دیوار خدا» در بخش دیگری بیان داشت: به عنوان خادم فرهنگی هنری حرم امام رضا(ع) امسال در ایام ماه مبارک رمضان مهمان این امام رئوف بودم و به همین دلیل دوست دارم اثری ماندگار را به عنوان یک هدیه معنوی وموثر تا میلاد این امام تولید کنم.

دهقانی ادامه داد: این مجموعه مستند قرار است با رویکرد آداب و رسوم مردم استان هرمزگان و با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تولید شود.

جایگاه زن بومی هرمزگان به درستی معرفی شود

کارگردان فیلم «گل حنیر» یکی دیگر از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را مساله زنان استان هرمزگان عنوان کرد و بیان داشت: زنان استان هرمزگان زنانی مظلوم درعین حال مقاوم هستند که کمتر به زندگی و توانمندی‌های آن‌ها پرداخته شده است.

وی افزود: در کنار مادران و همسران شهدا که تاکنون مستندهای محدودی از آن‌ها ساخته شده، زنان هنرمند و همچنین سرپرست خانوار مثل زنان ماهیگیر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

این بانوی مستندساز، از زن هرمزگان به عنوان نماد مقاومت یاد کرد که رغم داشتن ظرفیت‌های مهم اجتماعی و فرهنگی فراوان اما این ظرفیت به خوبی به جامعه و کشور معرفی نشده است.

دهقانی در این باره گفت: به عنوان مثال در حوزه معرفی مادران شهید استان که دارای چند فرزند شهید هستند یا همسران شهیدی که خواهر شهید هم هستند، تاکنون اثرهنری فاخر و ماندگاری تولید نشده است.

وی معتقد است: در حوزه زنان زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده که بیش‌تر آن‌ها در جایگاهی خوبی قرار ندارند، لازم است با درک شرایط سخت زندگی این دسته از زنان، ضمن پرهیز از شعار و برگزاری برنامه‌های سطحی، با کمک هنرمندان و حمایت از آن‌ها، جایگاه زن بومی هرمزگان می‌تواند به درستی به جامعه معرفی شود.

کارگردان مستند «جای خالی پدر» در پایان، دختران و زنان فعال در حوزه‌های ورزشی و هنری هرمزگان را زنانی کم‌توقع و مظلوم‌ترین دانست که باید آثار هنری فاخری از ظرفیت و توانمندی‌ آن‌ها ساخته و تولید شود.

مرضیه دهقانی، فیلم‌ساز و فرزند سردار شهید محمد دهقانی از شهیدان دوران دفاع مقدس استان هرمزگان است که به گفته خودش با تلاش‌های مرحوم کورش گرمساری در سال ۸۰ موفق به دریافت کلید طلایی شهر شد.

«عروسی در محرم»، «گل حنیر»،«پرستوی کنارو»، «وقتی ابرها می نویسند»، دریافت کلید طلایی “شهربه ” به مناسبت زن فیلم ساز شاخص، دریافت مدال افتخار فرهنگی در ۸۹، ساخت فیلم “جای خالی” موفق به پذیرش در جشنواره رویش بخشی از آثار مستند و داستانی و موفقیت‌های این هنرمند فیلم‌ساز است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید