خبر فوری

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

در جریان بازار دیروز (سه‌شنبه) انس جهانی همچون روز گذشته افزایش یافت و به ۱۸۶۸ دلار رسید. برای امروز بازار طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش هرمزبان، انس جهانی در بازار دیروز ۲۸ اردیبهشت با افزایش ۲۵ دلاری همراه بود. قیمت سکه و طلا در ادامه روند افزایشی انس طلا، افزایش قیمت را ثبت کردند.

محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به افزایش انس جهانی طلا در بازار دیروز توضیح داد: در کنار افزایش ۲۵ دلاری انس جهانی طلا، قیمت دلار برخلاف روز دوشنبه افزایش یافت. همین مسائل موجب افزایش نرخ طلا و سکه در بازار داخلی روز سه‌شنبه شد.

او در ادامه توضیح داد: افزایش انس جهانی طلا و افزایش قیمت دلار، دو فاکتور مثبت در بازار امروز برای بازار طلا بود که موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد.

کشتی‌آرای با توجه به فاکتورها و عوامل موثری که معمولا در بازار آخر هفته وجود دارد معتقد است در روزهای آینده احتمالا روند صعودی در بازار طلا ادامه دارد.

همچنین دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

عبور طلا از مرز ۱۸۵۰ دلار

سطح ۱۹۰۰ دلاری طلا در ابتدای سال ۲۰۲۱ از دست رفته و این فلز گرانبها تا محدوده ۱۶۸۰ دلار نیز افت کرد. اما روزسه‌شنبه همراه با داده‌های ناامیدکننده اقتصاد ایالات متحده، قیمت طلا شروع به یک حرکت صعودی کرد و تا ۱۸۷۵ دلار نیز پیش رفت اما بعد رو به کاهش گذاشت و در ساعت ۲۰ به وقت تهران ۱۸۶۷ دلار معامله می‌شد.

مهم‌ترین عامل افزایشی شدن قیمت طلا طی هفته‌های اخیر را می‌توان به داده‌های اقتصادی ضعیف ایالات متحده، به‌خصوص داده‌های مربوط به مشاغل و خرده‌فروشی نسبت داد.

به باور کارشناسان بازار هم‌اکنون با داده‌های منفی اقتصادی روبه‌رو شده و انتظارات تورمی نیز افزایش یافته است. در این میان فدرال رزرو نیز در حال ادامه دادن به سیاست‌های مالی سازگار خود است که می‌تواند نرخ بازده واقعی را بیش از پیش منفی کرده و در نتیجه قیمت طلا می‌تواند افزایش پیدا کند.

بازگشت بر مدار صعود

با قدرت گرفتن دلار و رسیدن آن به کانال ۲۳ هزار تومانی شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا بوده‌ایم. معاملات روز سه‌شنبه بازارطلا و سکه بر خلاف کاهش روز گذشته، بار دیگر بر مدار صعود بازگشت.

افزایش اونس جهانی و عبور دلار از کانال ۲۳ هزار تومانی را می‌توان عامل صعود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه دانست. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را در قیاس با آخرین قیمت معاملاتی نشان می‌دهد.

رشد بهای این فلز گرانبها سبب افزایش شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی سکه و ارزش واقعی آن شده است. قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته به دو دلیل، اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا از جمله نرخ بیکاری، افزایش یا کاهش ارزش سهام و به دلیل روزهای پایانی هفته دچار نوسان تقاضا خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت طلا ۲۹ اردیبهشت / افزایش سکه و طلا ادامه دارد؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید