خبر فوری

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

در جریان بازار دیروز ۲۷ اردیبهشت انس جهانی طلا افزایش پیدا کرد اما در بازار داخلی قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشتند. برای امروز بازار طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، بازار طلای جهانی با افزایش انس طلا همراه بود؛ اما در بازار داخلی قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز روند کاهشی داشتند. کارشناسان معتقدند ثبات در بازار دلار موجب کاهش قیمت در بازار امروز طلا و سکه شده است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: به دلیل افزایش انس جهانی طلا در بازار امروز و ثبات نرخ ارز، شاهد نوسان در روند قیمت طلا و سکه بودیم.

محمدولی در ادامه توضیح داد: در جریان معاملات امروز، قیمت دلار کاهش یافت و به قیمت ۲۲ هزار و ۳۸۰ تومان رسید. یکی از دلایل افت قیمت در بازار سکه و طلای امروز کاهش و ثبات قیمت در نرخ ارز بود.

ابراهیم محمدولی در پایان گفت:به دلیل ثبات نسبی در بازار دلار انتظار می‌رود روند بازار طلا و سکه به همین شکل نوسانی ادامه داشته باشد.

همچنین دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا نوشت:

موج صعودی طلا

قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در بعضی کشورهای آسیایی، به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد. بهای هر اونس طلا در نخستین روز معاملاتی هفته جاری (ساعت۲۰ به وقت تهران) ۱۸۶۶دلار افزایش یافت.تورم عامل قوی رشد قیمت طلا در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد بود.

همیشه نگرانی‌هایی نسبت به تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا وجود داشته اما جدیدترین آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا این نگرانی‌ها را تا حدود زیادی تخفیف داده است.

از طرفی بانک مرکزی آمریکا متعهد شده نرخ‌های بهره را تا زمانی که اقتصاد به اشتغال کامل برسد و نرخ تورم به ۲درصد افزایش پیدا کند، در رکورد پایین حفظ کند. طلا که پناه امن دارایی در برابر تورم است، از این وضعیت سود خواهد برد.

تردید معامله‌گران سکه

همزمان با افزایش نرخ اونس طلا در بازار جهانی، طی روزهای گذشته بهای سکه در بازارهای داخلی با رشد روبه‌رو بود. اما وجود تردیدهای زیاد به ادامه روند رشد قیمتی دلار و همچنین وجود ابهامات در حرکت صعودی اونس طلا بسیاری از معامله‌گران سکه به تدریج از موقعیت خرید خارج شدند و از میزان داد و ستدها در این بازار کاسته شد. به‌طوری که هر سکه تمام بهار آزادی دیروز با افت حدود ۲۷۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

گفته می‌شود درصورتی که بازارساز بخواهد نرخ دلار را پایین نگه دارد احتمال ریسک سرمایه‌گذاری در طلا و سکه افزایش می‌یابد. اما در این بین نیز با بالا آمدن ارزش ذاتی سکه امیدواری‌ها برای معامله‌گران این بازار جهت رشد بهای این فلز گرانبهای داخلی افزایش یافته است.

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۸ اردیبهشت / روند نوسانی در بازار طلا ادامه دارد؟

آخرین اخباز بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید