خبر فوری

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت متوسط دلار متشکل از مرز ۲۲ هزار تومان بالاتر رفت و قیمت دلار بازار آزاد عصر روز یکشنبه(۲۶ اردیبهشت) در حوالی ۲۳ هزار و ۲۴۰ تومان و بالای مرز ۲۳ هزار تومان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قیمت دلار و یورو در بازار متشکل، بازار آزاد و سامانه سنا امروز نیز مانند روز گذشته افزایش یافت. قیمت متوسط دلار متشکل از مرز ۲۲ هزار تومان بالاتر رفت و قیمت دلار بازار آزاد عصر روز یکشنبه(۲۶ اردیبهشت) در حوالی ۲۳ هزار و ۲۴۰ تومان و بالای مرز ۲۳ هزار تومان قرار گرفت.

اقتصادنیوز درباره بازار دلار نوشت:

افزایش قیمت در بازار دلار ادامه یافت

قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز شنبه ۲۱۳ تومان افزایش یافت و روی رقم ۲۲ هزار و ۷۰ تومان قرار گرفت. قیمت انتهایی دلار در سامانه سنا ۸۵ تومان رشد کرد و روی رقم ۲۲ هزار و ۴۳۳ تومان ایستاد. دلار بازار آزاد نیز در حوالی ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عصر نسبت به روز گذشته ۴۴۰ تومان رشد کرده و روی رقم ۲۳ هزار و ۲۴۰ تومان قرار گرفته بود. در نتیجه اختلاف بین دلار بازار آزاد و سامانه سنا ۸۰۷ تومان، معادل ۳٫۶ درصد به دست می‌آید. اندازه این شکاف در روز شنبه ۲ درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف نسبت به روز شنبه بزرگ شد.

عرضه دلار روند افزایشی را دنبال کرد

حجم عرضه دلار نسبت به روز شنبه ۲۸ درصد افزایش یافت و روی رقم ۶ میلیون و ۶۲۲ هزار قرار گرفت. متوسط حجم مبادلات در ۴۰ روز کاری که پشت سر گذاشتیم ۴ میلیون و ۶۹۱ هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه بالای متوسط ۴۰ روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار می‌گیرد.

ورود تقاضای کاذب به بازار

یکی از مهم ترین اتفاقات بازار در روز یکشنبه برگشت صف‌های خرید رو به روی دو صرافی در خیابان فردوسی بود. به گفته فعالان، قیمت دلار توسط صرافی های بانکی با فاصله معناداری نسبت به بازار آزاد فروخته می شد. در واقع یکشنبه یک کانال قیمتی فاصله بین این دو بازار وجود داشت. این مساله، دلالان را تحریک می کرد که به قصد کسب سود، در صف تقاضا قرار بگیرند. به عبارت دیگر،‌ افراد زیادی نیاز نداشتند که دلار تهیه کنند،‌ ولی امکان کسب نزدیک به دو میلیون تومان سود موجب شد  که در صف تقاضا قرار بگیرند.

به گفته بازیگران باتجربه بازار، تا زمانی که چنین فاصله ای در بازار وجود دارد، امکان برگشت قیمت دلار دشوار خواهد بود. بازارساز زمانی می تواند جهت قیمت را تغییر دهد که امکان آربیتراژ قیمتی را از میان ببرد.

آخرین اخبار بازا دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید