خبر فوری

مسیر قشم به تولا بلوار می‌شود

قشم- هرمزبان – معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح بلوار تولا با هدف توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ایمن سازی معابر روستایی اجرایی می‌شود.

محرم بهاورند عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض متغیر ۴۰ تا ۷۲ متر میدان ورودی روستای تولا  را میدان صنایع شهر قشم متصل می‌کند.

وی ادامه داد: برای این طرح عمرانی با اعتباری افزون  بر ۴۹۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: احداث کانال دفع آب‌های سطحی، تجهیزات روشنایی، فضای سبز، ریفیوژ، پل و سایر ابنیه فنی نیز در این طرح پیش بینی شده است.

گفتنی است با اجرای این طرح، تمام مسیر شهر قشم تا شهرک صنعتی تولا نیز بلوار می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید