هنرمندان خمیری 11 سال چشم انتظار تکمیل تنها فرهنگسرای شهر

هنرمندان خمیری یازده سال است که چشم انتظار تکمیل تنها فرهنگسرای شهر خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، فرهنگسرا ها نقش قابل توجهی در رشد و تقویت استعداد‌های هنری و فرهنگی شهر ها ایجاد می‌کنند و از اینرو باعث فضای مناسبی برای تجمع هنرمندان در عرصه‌های مختلف و بروز و ظهور استعداد های هنری خواهند شد.

هنرمندان شهرستان بندرخمیر می‌گویند که محل مناسبی برای تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌شان ندارند و در حالی که بسیاری از جوانان شهر توانایی‌های خارق العاده فرهنگی و هنری دارند اما عملا محل مناسبی برای فعالیت آنها وجود ندارد و تنها فرهنگسرای شهر که سنگ بنای آن نهاده شده، اکنون به صورت نیمه کاره رها شده است.

 

 

آنان از اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان می‌خواهند که در این زمینه تدبیری اندیشیده و هرچه سریعتر این فرهنگسرا را کامل کند چرا که رها شدن چنین پروژه‌ای ممکن است منجر به فراموشی و نابودی آن شود.

رییس اداره ارشاد خمیر چه می‌گوید؟

حجت الاسلام قنبری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمیر در رابطه با نقش  فرهنگسرا در شهرستان خمیر ، عنوان کرد : با وجود هنرمندان با استعداد در این شهرستان فرصت ایجاد یک فرهنگسرا باعث رشد و ترقی خواهد شد.

 

وی افزود: با وجود نبود بستر و فضای  مناسب برای فعالیت‌های هنری اما چراغ فعالیت های هنری هنرمندان این شهرستان  خاموش نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر عنوان کرد: مجتمع فرهنگی هنری خمیر درسال 1389 بازیربنای 1800مترمربع در زمینی به مساحت2500 متربع کلنگ زنی شده و عملیات ساخت آن شروع شده است اما بر حسب قول داده شده  قرار بود ظرف  یکسال ونیم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به اتمام برسد ولی متأسفانه باگذشت بیش از 10سال هنوز آماده بهره برداری نشده است.

وی  افزود: تاکنون بیش از سه میلیارد تومان نیز اعتبار به این پروژه اختصاص داده  شده است و برای تکمیل این پروژه  نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر  این پروژه  90درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق قانون سازنده این مجتمع اداره کل راه و شهرسازی است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بهره بردار است.

حجت الاسلام قنبری بیان داشت: مجتمع فرهنگی و هنری خمیر با مساحت 3 هزارمتربع شامل پلاتو، نگارخانه، سالن آمفی تئاتر، کلاسهای آموزشی می‌باشد و تنها مجتمع فرهنگی هنری شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر تصریح کرد: انجمن های هنرهای تجسمی، انجمن موسیقی، انجمن شعر و ترانه، انجمن داستان نویسی، انجمن هنرهای نمایشی در این شهرستان فعال هستند.  

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان  شهرستان بندر خمیر در جشنواره‌های استانی و کشوری دارای حائز  رتبه برتر  هستند و درصورت تکمیل این مجتمع کمک زیادی برای رشد استعداد وارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری شهرستان خواهد شد.

 وی  در پایان با اعلام این مطلب اعلام کرد: هم اکنون هنرمندان این شهرستان  در منازل شخصی و نمازخانه های مدارس مشغول تمرین و فعالیت هستند که زیبنده این شهرستان نیست.

خبرنگار: مجتبی ناصری

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید