خبر فوری

برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی هرمزگان تامین می‌شود

ایرنا. استاندار هرمزگان گفت: تولید هیچ کدام از واحدهای تولیدی و صنعتی استان نباید به دلیل برق کاهش یابد و.بایستی با پشتیبانی لازم، برق این واحدها به میزان مورد نیاز تامین می‌شود.

فریدون همتی شنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان با اشاره به سیاست‌های عملیاتی استان در راستای پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌ از تولید، افزود: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در استان، مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در حال ایجاد بود که با تصمیم های اتخاذ شده در این نشست رفع خواهدشد.
وی ادامه داد: درحال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار تن تولید محصولات مختلف با مصرف هزار و ۱۱۵ مگاوات برق در استان هرمزگان صورت می‌گیرد و حمایت و پشتیبانی از تولید به صورت جدی انجام خواهد شد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: واحدهای تولیدی در صورت داشتن امکانات برق اضطراری از آن‌ها استفاده کنند و همچنین برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده که از مدت زمان ساعت ۱۳ تا ۱۸ که پیک مصرف برق محسوب می‌شود، برای بارگیری و تزریق مواد استفاده شود تا صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم صورت گیرد.
وی گفت: مردم هرمزگان نیز همان طور که زمستان همکاری داشتند، با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و اوج مصرف برق، همکاری لازم را برای صرفه‌جویی داشته باشند.
همتی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی مناسب بویژه توسط صداوسیما و رسانه‌ها نیز انجام شود تا با کاهش مصرف غیرضروری، برق مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی، بدون دغدغه تامین شود.
وی همچنین با اشاره به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از شرکت توزیع برق هرمزگان در خصوص فعالیت غیرقانونی دستگاه‌های رمز ارز در مصرف بی‌رویه برق در برخی از شهرستان های استان استاندار هرمزگان بیان داشت: فعالیت غیرقانونی در این زمینه و مصرف اضافه برق ناشی از دستگاه‌های رمز ارز، از طریق بررسی میزان مصرف برق، شناسایی می‌شود.
وی ادامه داد: هر مشترکی نسبت به سال‌های گذشته افزایش مصرف بی‌رویه داشته باشد، سریع شناسایی و از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای برخورد جدی اقدام خواهد شد و کارگروهی نیز در استانداری تشکیل و این موارد را پیگیری خواهد کرد.
همتی عنوان کرد: افرادی که قصد استفاده از رمز ارزها را دارند، باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مجوز قانونی دریافت کنند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین در این نشست به برنامه تامین گاز شهرک صنعتی خلیج فارس در بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرک، سالانه بیش از ۹ میلیون لیتر سوخت گازوئیل مصرف می‌کنند که با گازرسانی، علاوه بر اثرات خوب زیست محیطی، کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت و شرکت گاز استان باید به سرعت برنامه گازرسانی به این شهرک را عملیاتی کند.
وی یادآورشد: همچنین برای تامین برق شهرک صنعتی طولا در شهرستان قشم نیز در این نشست تصمیم گیری شد.
 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید