خبر فوری

جلسه هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

ستاد انتخابات کشور، فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری سیزدهم را درحالی به اتمام رساند که از اولین دقایق صبح شاهد ترافیک پرحجمی از چهره‌های سرشناس سیاسی بود.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست_ طیبه بیات؛ صبح آخرین روز ثبت‌نام داوطلبین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ این بار برای ما خبرنگارها متفاوت از روزهای دیگر آغاز شد. صبحی که شایعه آن از سوی خود خبرنگاران کلید خورد و آن شایعه چیزی نبود جز خبر حضور آیت‌الله رئیسی در محل ستاد انتخابات که این روزها بیش از هر خبر دیگری بارها از سوی هر صاحب نظر و افراد به ظاهر مطلعی بارها اعلام و تکذیب شد.

درست ساعت ۸ صبح بود که علی لاریجانی و محسن هاشمی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب جهت ثبت نام در انتخابات، به ستاد انتخابات کشور آمدند.

ترافیک سنگین صبحگاهی در ستاد انتخابات کشور!

هر چه پیش می‌رفت بیشتر شاهد ترافیک ثبت نام کنندگان بودیم. چهره‌های سیاسی زیادی روز آخر را برای ثبت‌نام در این کارزار، انتخاب کرده بودند.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از طی روند ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار انتخاباتی خود را «دولت رفاه و عدالت» عنوان کرد.

چند دقیقه بیشتر از حضور محسن هاشمی نگذشته بود که علی لاریجانی وارد ستاد انتخابات کشور شد تا او نیز در این رقابت عرض اندام کند.

همزمان با انتشار خبر ثبت‌نام لاریجانی، حسام الدین آشنا در توئیتی نوشت: «روز آخر است اما تازه اول صبح است و سحرخیزان برای ثبت‌نام آمده‌اند تا ساعت ۱۸ شگفتی سازهای دیگری هم خواهند آمد.»

جمله‌ای که لاریجانی را چالش کشید!

لاریجانی پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اینکه بعضی از خبرنگاران ماسک به صورت ندارند از برداشتن ماسک خود به بهانه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امتناع کرد.

تشکیل هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

لاریجانی در این نشست خبری بحثی را مطرح کرد مبنی بر اینکه «حوزه اقتصاد، نه پادگان است نه دادگاه که با تیر و دستور اداره شود»؛ این صحبت که بسیاری آن را کنایه به کاندیداهای نظامی و همچنین سید ابراهیم رئیسی تلقی کردند، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

سعید محمد بلافاصله پس از این اظهارنظر لاریجانی در توئیتی نوشت: «به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به صراحت می‌گویم، به حول و قوه الهی امروز آغاز بر پایان اشرافیت خانوادگی است‌.»

امیرآبادی فراهانی نیز در واکنش به صحبت‌های لاریجانی نوشت: «آقای لاریجانی! نمی‌خواستم چیزی بنویسم اما خودت خواستی؛ شما که هر چه داری از حضور در پادگان‌های پشت جبهه و مدیون دادگاه‌های اخوی است، شما دیگر چرا؟ دادگاه مردم برای همیشه شما را از صندلی قدرت کنار خواهد زد.»

سیدشمس‌الدین حسینی و مسعود پزشکیان، عباس آخوندی، علیرضا زاکانی و مصطفی کواکبیان هم پیش از ظهر روز آخرین روز ثبت‌نام داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برای اعلام کاندیداتوری و ثبت نام انتخاب کردند.

درگیری هواداران ضرغامی با نیروی انتظامی!

در تلاطم پوشش اخبار کاندیداها بودیم که خبر آمد بیرون از ساختمان وزارت کشور هواداران عزت‌الله ضرغامی هنگام ورود او به وزارت کشور با نیروهای انتظامی درگیر شدند.

کنایه عکاسان به ضرغامی

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما هم پیش از ظهر شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات نام‌نویسی کرد و وقتی سوژه تصویربرداری و عکاسی خبرنگاران قرار گرفت از نشان دادن شناسنامه خود به عکاسان خودداری کرد و در پاسخ به دلیل این اقدام خود گفت «می‌خواهم زیر میز بزنم» این حرف باعث شد یکی از عکاسان به او بگوید «صفحه اول شناسنامه مشکلی ندارد، صفحه دوم را نشان ندهید.»

تشکیل هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

کلیدی ترین صحبت ضرغامی در نشست خبری ابن بود: «یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد.

رئیسی آمد

در نهایت با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام منتسب به سید ابراهیم رئیسی مبنی بر اینکه «خبری در راه است» ابهامات و شایعات پیرامون ثبت‌نام رئیس فعلی قوه قضائیه رنگ باخت و دقایقی بعد و همزمان با انتشار بیانیه انتخاباتی او صراحتاً مشخص شد که عزم رئیسی برای ثبت‌نام جزم است.

سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر آخرین روز ثبت‌نام، وارد ستاد انتخابات کشور شد و پشت میز ثبت‌نام و ارائه مدارک نشست.

رئیسی پس از ثبت‌نام و در نشست خبری با اعلام اینکه حضورش در عرصه انتخابات به صورت مستقل است، خود را رقیب فساد و ناکارآمدی معرفی کرد نه رقیب گروه‌های سیاسی.

وی در واکنش به نگرانی افراد برای ترک فعل او در قوه قضائیه گفت: «باید از همه شما بابت دغدغه‌های تان تقدیر کنم اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائیه ما با یک امر اهم و اولویت دار مواجهیم و آن مسأله قوه مجریه است.»

اعلام برائت یک عضو کابینه احمدی‌نژاد از احمدی‌نژاد!

تشکیل هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت احمدی‌نژاد که به ستاد انتخابات کشور آمده بود تا در انتخابات ثبت‌نام کند، در واکنش به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد همزمان با ثبت نامش در وزارت کشور، گفت: «از کسی که انتخابات را بخاطر خودش تحریم کند، برائت می‌جویم چه بسا که قبلاً هم اعلام برائت کرده‌ام.»

بُغض جهانگیری برای کوله‌بران و فقرا!

همزمان با انتشار بیانیه انصراف علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از شرکت در انتخابات، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام اعلام کرد که قصد ورود به این انتخابات را نداشته و امیدوار بوده است که نیازی به حضورش نشود و عنوان کرد: «با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم.»

از حواشی قابل اشاره‌ای که در اثنای قرائت بیانیه جهانگیری وجود داشت، «بغُضی» بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، جایی که داشت از فقرا و کولبران می‌گفت.

عارف نیامد، سعید جلیلی آمد

محمدرضا عارف دیگر کاندیدای اصلاح طلبی که بسیاری منتظر اعلام کاندیداتوری اش بودند، با بیانه‌ای اعلام کرد که راه برون رفت ازهمه چالش‌ها جز صندوق رأی نیست و از اعلام کاندیداتوری انصراف داد و گفت: «به این نتیجه رسیدم حضورم در این شرایط قطعاً بر پیچیدگی انتخابات می‌افزاید.»

در گیر و دار ثبت‌نام دیگر کاندیداهای انتخاباتی، مطرح شد که سعید جلیلی هم به علت ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی از حضور در وزارت کشور و ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرده است. خبری که واکنش‌های ضد و نقیضی را به همراه داشت مبنی بر اینکه سعید جلیلی در راه وزارت کشور است و در نهایت سعید جلیلی هم از این رقابت عقب نماند و برای ثبت نام در وزارت کشور حضور یافت.

«غول چراغ جادو» در ستاد انتخابات کشور!

در میان مردم عادی هم افرادی بودند که انتخاب کرده بودند در این رقابت چشمگیر میان چهره‌های سیاسی شانس خود را محک بزنند. فردی با دو دکتری طب سنتی و باستان شناسی، یک وکیل و حقوقدان و کار آفرین کشور و یک هوادار باشگاه استقلال، یک مخترع و غول چراغ جادویی نمادین نیز برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور آمدند.

تشکیل هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

محسن رهامی، عبدالناصر همتی، محمد شریعتمداری زهرا شجاعی از دیگر افراد نام آشنایی بودند که ساعات پایانی آخرین روز ثبت‌نام برای حضور در انتخابات به وزارت کشور آمدند.

کنایه خبرنگاران به ثبت‌نام همتی: هیئت دولت در ستاد انتخابات تشکیل شده است؟

تشکیل هیئت دولت در ستاد انتخابات/ بُغض‌های خالق وضع موجود!

عبدالناصر همتی زمانی که وارد ستاد انتخابات کشور شد و شناسنامه‌اش را بالا گرفت، عکاسان خبری به طعنه به او گفتند «آقای دکتر! امروز جلسه هیئت دولت در ستاد انتخابات کشور تشکیل شده است؟»

محسن رضایی با بدرقه هواداران، وارد ستاد انتخابات کشور شد

محسن رضایی میرقائد نیز علی رغم اینکه هوادارنش ساعت‌ها مقابل درب وزارت کشور در انتظار حضور او بودند، نهایتاً حوالی ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه جهت ثبت نام در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کرد و هواداران او و جلیلی در دو ضلع درب وزارت کشور در حال شعار و حمایت از کاندیدای خود بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید