خبر فوری

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به بخش گردشگری پرداخت شد

کیش – ایرنا – وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت در راستای حمایت از فعالان و سرمایه گذاران بخش گردشگری ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا علی اصغر مونسان روز شنبه در دیدار سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری کیش اظهار داشت: این وزارتخانه پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان کرونا را در دستور کار خود قرار داده که تا کنون ۱۲ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته بوده که با حمایت های انجام گرفته از سرمایه گذاران این بخش در انتهای سال ۱۳۹۸ تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایران به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که در مقایسه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ۱۲ سال گذشته (۲۰۱۰ میلیادی) حدود ۲ برابر رشد دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در دولت های یازدهم و دوازدهم ۴۵۰ طرح اقامگاهی از جمله هتل در کشور افتتاح شده که با بهره برداری از آنها تعداد تخت های اقامتی کشور به ۴۲۰ هزار تخت رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی از دیگر موارد در دستور کار دولت است افزود: در این زمینه نیز حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانه بومگردی افتتاح و به بهره برداری رسیده که به خودی خود گام مهمی در توسعه گردشگری کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  همچنین مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور را اقدامی شتاب زده اعلام کرد و گفت: هر چند مالیات بر ارزش افزوده را در نهایت، مصرف کنندگان می‌پردازند، اما در دراز مدت موجب گرانی سفر به کیش می‌شود.

همگرایی بخش خصوصی و دولت مهمترین رکن توسعه کیش است

رییس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه از مهمترین عوامل توسعه این جزیره همراهی و همدلی اصناف و سرمایه گذاران با این سازمان و دولت است افزود: تفکر و خرد جمعی در کیش و بین تمام اجزای بخش خصوصی و دولتی آن برای توسعه کشور است.

جعفر آهنگران یادآور شد: این همراهی و همکاری باعث شده که تمام فعالیت های جزیره با خرد جمعی برای رونق همه جانبه کیش انجام می شود و هیچ کدام از گروه ها به تک روی اعتقادی ندارند و همواره دغدغه توسعه کشور را در سر دارند.

وی اضافه کرد: این سازمان ۶۰ هتل در دست اقدام داریم که با توجه به مشکلات ارزی روند ساخت انها با کندی انجام می شود که انتظار داریم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارایه تسهیلات مختلف این چالش را حل کنیم.

وی افزود: اقتصاد دریا محور از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که تلاش می شود این بخش را با همکاری و همراهی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این جزیره توسعه دهیم.

مونسان .زیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه به منظور بازدید از چند طرح گردشگری به جزیره کیش سفر کرده است.

جزیره کیش دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است.

کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند.

این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است.

از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود.

جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید