خبر فوری

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است

هرمزبان – رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.

علی صالحی پنجشنبه شب در نشست شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان از اهتمام ویژه دستگاه قضایی این استان به منظور برخورد جدی با قانون شکنان خبر داد.
وی ادامه داد: تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی محسوب و به منزله پایبند نبودن به قانون است و افراد حق ندارند پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات، در این خصوص اقدام نمایند.
رییس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: فعالیت انتخاباتی مسئولان ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
صالحی بیان داشت: رصد دقیق تحرکات غیرقانونی و مقابله با فعالیت های غیرمجاز در فضای مجازی از سوی متولیان امر به منظور حفظ سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی، تقویت قانون مداری و جلب اعتماد عمومی را زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: نقش رسانه ها در رونق بخشی به فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات، محوری و اثرگذار است و در این راستا اقدام در آگاهی بخشی و تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد فضای امید و شور و نشاط ضروری است.
رییس شورای قضایی هرمزگان اظهارداشت:
استفاده از تجربیات انتخابات گذشته، شناسایی و رفع کمبودهای احتمالی و آموزش عوامل اجرایی از مهم ترین نکاتی است که در برگزاری انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار گیرد.
به گفته صالحی، زیرساخت های الکترونیک مناسب و قابل توجهی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ایجاد شده اما باید نحوه عملکرد دستگاه رأی گیری الکترونیکی از طریق صدا و سیما و رسانه ها آموزش داده شود تا مردم بتوانند به راحتی و به گونه ای که اختلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود در رأی گیری شرکت کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید