خبر فوری

سه طرح پرورش میگو در قشم افتتاح شد

قشم- هرمزبان – سه طرح پرورش میگو با ظرفیت سه هزار و ۶۸۰ تُن میگو در سال روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری به ثمر نشست.

نخستین طرح پرورش میگو در زمینی به مساحت ۱۴۸ هکتار فعالیت می‌کند که در این مرحله با اضافه شدن ۶ استخر پرورش میگو، تعداد استخرهای آن به مجموع ۲۱ استخر رسید.

این شرکت با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به فعالیت می‌پردازد و ۷۰ نفر ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

سایت دوم در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار در حال ساخت است که و با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی آغاز به کار کرده است.

۲۶ مزرعه از مجموع ۴۸ استخر پرورش میگو در مرحله نخست این سایت امروز به بهره‌برداری رسید که توان اشتغال ۳۳ را فراهم کرده است.

سومین سایت افتتاحی امروز در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته می‌شود که در مرحله آغازین ۳۱ استخر از مجموع ۸۸ استخر پرورش میگوی آن امروز افتتاح شد.

 طرح مذکور با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی ایجاد شد که با بهره برداری از آن ۱۱۳ نفر مشغول به کار شدند.

رییس جمهوری ۱۰ طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش ۲۱ میلیون دلار و چهار هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۰ هزار و ۶۶۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۶۰ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید