خبر فوری

آمار فوق العاده مسی؛ ثبت پنجاهمین گل از روی ضربه آزاد برای بارسلونا/ بازیکنی که بهتر از پنالتی، ضربه آزاد می زند

هرمزبان – لیونل مسی یک رکورد تاریخی در بارسلونا به نام خودش ثبت کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، لیونل مسی یک رقم ماندگار دیگر در تاریخ بارسلونا را به نام خودش ثبت کرد. به نقل از اپتا، بارسلونا در چارچوب هفته 34 لالیگا توانست در یک بازی دشوار، والنسیا را با نتیجه 3-2 مغلوب کند. این نتیجه یعنی بارسلونا همچنان از شانس خوبی برای قهرمانی در لالیگا برخوردار است. نگاهی داشته ایم به آماری که در این بازی به ثبت رسید.
لیونل مسی در این بازی یک پنالتی از دست داد؛ کاپیتان بارسلونا برای نخستین بار در دوران حرفه ای خود، در دو بازی رفت و برگشت طی یک فصل لالیگا، مقابل یک تیم (والنسیا) پنالتی از دست داد؛ پنالتی مسی را در بازی رفت خائومه دومنک مهار کرد و همین کار را در بازی برگشت، یاسپر سیلسن انجام داد.
لیونل مسی در این بازی برای نخستین بار یک ضربه کاشته وارد دروازه والنسیا کرد، این پنجاهمین  گلی بود که مسی از روی ضربه آزاد برای بارسلونا به ثبت رسانده است. بارسلونا طی 16 باری که پس از هفته 34 موفق شده 74 امتیاز در لالیگا کسب کند، 13 بار قهرمانی را از آن خود کرده است؛ آنها تنها در سال های 2012، 2014 و 2017 در این امر شکست خورده اند.
مسی احتمالا یکی از عجیب ترین آمار در تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرده است. لیونل مسی در 3 فصل اخیر، نشان داده بهتر از پنالتی زدن، کاشته زدن را بلد است. بارسلونا در چارچوب هفته 34 لالیگا توانست در یک بازی دشوار، والنسیا را با نتیجه 3-2 مغلوب کند. این نتیجه یعنی بارسلونا همچنان از شانس خوبی برای قهرمانی در لالیگا برخوردار است. لیونل مسی در این بازی، توانست پنجاهمین گل خود از روی ضربه کاشته را برای بارسلونا به ثمر برساند و البته که یک پنالتی نیز از دست داد (پنالتی که در ریباند توانست آن را وارد دروازه خفاش ها کند).
مسی یک آمار عجیب در لالیگا دارد، از ابتدای فصل 2018/19 تا پس از بازی امشب مقابل والنسیا، مسی توانسته 12 بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را باز کند؛ ستاره آرژانتینی طی همین مدت، 14 بار از روی ضربه آزاد به رقیبان بارسلونا در لالیگا گل زده است. آماری عجیب برای کاپیتان بارسلونا.
بارسلونا مقابل والنسیا به معنای واقعی کلمه اذیت شد اما درخشش مهاجمان پرآوازه خود، بازی باخته را به برد تبدیل کرد تا همچنان رسما یکی از تیم های مدعی قهرمانی در لالیگا باشد. بارسلونا در مستایا مهمان والنسیا بود. شاگردان رونالد کومان پس از لغزش عجیب و غریب مقابل گرانادا در هفته گذشته، باید این بازی را با پیروزی پشت سر می گذاشتند تا همچنان عضوی از کورس قهرمانی لالیگا باشند؛ در نهایت و در شبی که رونالد کومان نمی توانست به دلیل محرومیت تیمش را همراهی کند، بلوگرانا یک کامبک درخشان که اجرای آن دشوار به نظر می رسید را به نمایش گذاشت و نشان داد که به هیچ عنوان قصد ندارد بیخیال لالیگا شود.
آلفرد شرودر، دستیار اول رونالد کومان از پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا گفته است. بارسلونا در چارچوب هفته 34 لالیگا توانست در یک بازی دشوار، والنسیا را با نتیجه 3-2 مغلوب کند. این نتیجه یعنی بارسلونا همچنان از شانس خوبی برای قهرمانی در لالیگا برخوردار است. رونالد کومان در این بازی به دلیل محرومیت نمی توانست تیمش را همراهی کند و به همین دلیل، هدایت آبی و اناری ها بر عهده دستیار اول او، آلفرد شرودر بود. شرودر در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت:
مقابل والنسیا کار سختی داشتیم اما بچه ها عالی کار کردند و توانستند تسلط کافی را طی 90 دقیقه حفظ کنند. بازی امروز هیچ ارتباطی به بازی قبلی ما مقابل گرانادا نداشت. ما امروز توانستیم به گل حریف پاسخ مناسب بدهیم. بازیکنان ما پس از گل والنسیا، از خودشان یک شخصیت عالی به نمایش گذاشتند؛ این یک پیروزی مهم برای بارسلونا بود. باید بدون توجه به نتایج دیگر رقیبان، به کارمان ادامه دهیم و تنها به فکر پیروزی در بازی بعدی باشیم.
همه ما در تیم باور داریم که توانایی قهرمانی در لالیگا را داریم، چیزی که امروز آن را دوباره ثابت کردیم. فاصله ای که اتلتیکو مادرید با ما داشت، بسیار زیاد بود و حضور در این موقعیت، یعنی کار فوق العاده ای طی 3 ماه اخیر انجام دادیم و نسبت به ماه ژانویه، شانس قهرمانی مان افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید