خبر فوری

استاندار هرمزگان: مطالعه احداث شهر جدید در بندرعباس ادامه دارد

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: مطالعه برای ایجاد شهر جدید در بندرعباس ادامه دارد و بزودی این شهر با ظرفیت ۵۰ درصد مساحت شهر فعلی و در مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتار احداث شود.

فریدون همتی عصر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی و شورای مسکن استان در راستای اتخاذ تصمیم‌ در خصوص  محله دوهزار (کوی ملت) بندرعباس افزود: عملیاتی شدن  شهر جدید به عنوان یکی از کارهای بزرگ از ابتدای دولت دوازدهم در دستورکار بوده و اجرای آن می‌تواند باتوجه به روند توسعه جمعیتی بندرعباس، پاسخگوی نیاز مسکن این منطقه در سال‌های آینده باشد که خوشبختانه این اقدام مهم در حال انجام است.
وی بیان داشت: براساس تصمیم این نشست، نقشه محله ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی که پیش از این طراحی شده بود، بازنگری و ظرفیت پذیری آن به ۴۰ هزار نفر ارتقاء پیدا کند و متناسب با این افزایش جمعیت، خدمات مورد نیاز در طراحی جدید دیده شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: به دلیل فرسودگی واحدهای محله دوهزار، این آمادگی وجود دارد که برای نوسازی این واحدها در محل جدید (۲۵۰۰واحدی) به‌صورت انفرادی و یا تجمیعی، تسهیلات ارزان قیمت بافت فرسوده به متقاضیان اعطا و از معافیت پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی نیز بهره مند شوند.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید اخیر میدانی از محله دوهزار بندرعباس، اظهارداشت: کار احداث ۲ مدرسه این محله با استفاده از منابع تسهیلاتی بازآفرینی بافت فرسوده بزودی و پس از انتخاب پیمانکاران از سوی سازمان نوسازی مدارس شروع می شود.
همتی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان برخی املاک در این محله، قرار است در زمینه برخی از کاربری ها، تصمیم‌های جدید گرفته شود.
وی یادآورشد: خانه محله براساس تصمیم ستاد بازآفرینی و شورای مسکن برای شروع فعالیت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می‌شود و عملیات اجرایی مرکز درمانی محله دوهزار نیز با تمهیداتی که اتخاذ شد، با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه در سال ۹۹ برای مجموعه محلات بافت فرسوده مانند بندرکنگ و میناب، نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت، گفت: در سالجاری، ۱۷۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی صرف خدمات عمومی در بافت فرسوده می‌شود.
همتی همچنین از مطالعه جدید مربوط به هرمز نیز خبر داد و گفت: اداره کل راه  وشهرسازی مکلف شد با انتخاب مشاور، نگاهی مطالعاتی برای بازسازی بافت فرسوده این شهر داشته باشد و ظرفیت سنجی لازم برای توسعه این جزیره را با سرعت انجام دهد.
محله کوی ملت (دوهزار) به عنوان یکی از بزرگترین محلات شهر بندرعباس، دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت و سابقه ای طولانی در این شهر است.
استان هرمزگان سه هزار و ۷۲ هکتار بافت فرسوده دارد که ۴۳ درصد آن در شهرستان بندرعباس است.
۱۲ محله بافت فرسوده در هرمزگان وجود دارد که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید