خبر فوری

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۹ اردیبهشت

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۸ اردیبهشت با ۹,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۳۰,۶۰۰ معامله شد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۸ اردیبهشت با ۹,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۳۰,۶۰۰ معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد شنبه با ۴۶,۰۰۰ تومان کاهش، ۹,۳۰۱,۹۰۰ معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز هفته، سکه امامی و دلار در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. روز شنبه، اسکناس آمریکایی در جهت کاهشی حرکت کرد، حال آنکه سکه امامی راه افزایش را در پیش گرفت. به گفته فعالان، عاملی که زمینه‌ساز افزایش سکه شد رشد بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در بازارهای جهانی، نه تنها در انتهای هفته مرز ۱۸۰۰ دلاری را شکست بلکه تا محدوده ۱۸۳۰ دلار رشد کرد. رشد قیمت طلا موجب شد که سکه امامی ۲۰ هزار تومان افزایش را تجربه کند و به بهای ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برسد.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که فلز گرانبهای داخلی در روزهای آتی بالای محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهند شد. سکه برای نزول نیاز دارد که محدوده حمایتی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد.

افزایش روز شنبه قیمت سکه در شرایطی رخ داد که دلار ۵۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، تقاضای جدیدی وارد بازار نخواهد شد. عامل مهمی که در افت قیمت دلار اثر داشت، کاهش تقاضای حواله‌ای و افت نرخ حواله درهم بود.

در شرایطی که بازار سکه روند صعود داشت، در بازار طلا، گرم طلای ۱۸ عیار افت ۴ دهم درصدی را تجربه کرد و به محدوده ۹۳۶هزار تومانی وارد شد. در بازار سهام نیز شاخص کل این بازار ۴ دهم درصد افت را به ثبت رساند. به این ترتیب می توان گفت تنها بازاری که در روز شنبه افزایش ارزش را تجربه کرد، بازار سکه بود.

 

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید