خبر فوری

معلم؛ روان‌شناس، مشاور، همراه و همدل دانش آموزان است

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در پیامی به مناسبت «هفته بزرگداشت مقام معلم» به وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: معلم یک روان‌شناس، مشاور، همراه و همدل دانش آموزان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در متن پیام محمد حاتمی خطاب به محسن حاجی میرزایی آمده است:« حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «مَن عَلَّمَنی حَرفًا فَقَد صَیِّرَنی عَبداً» معلم کسی است که سنگ و بنای هر جامعه‌ای را می‌سازد و توسعه آتی و آینده هر کشور به عملکرد او بستگی دارد. تربیت کودکان و نوجوانان با فضیلت، بااخلاق، باانگیزه و رغبت، رشد یافته، سازگار با خانه و مدرسه، مسئولیت‌پذیر، واجد مهارت‌های زندگی، رفتار سالم و سلامت روان، با دستان پرتوان معلمان امکان‌پذیر است.

«معلم یک روان‌شناس است؛ مشاور، همراه و همدل دانش آموزان» روز معلم را خدمت وزیر محترم آموزش‌وپرورش؛ به‌عنوان معلم اخلاق و اندیشه و کلیه معلمان کشور تبریک می‌گویم و لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های مجاهدانه حضرت عالی و همکاران‌تان برای رشد تحصیلی و رفتاری دانش آموزان در شرایط سخت کنونی تشکر نمایم.

 بی‌تردید در وضعیت بحران کووید۱۹ همراهی و همکاری با وزارت اول، جهت عبور دانش آموزان از شرایط غیرعادی و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از ویروس کرونا، ضروری است. به نمایندگی از بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور یعنی روانشناسان و مشاوران آماده‌ایم در سطوح مختلف در خدمت آموزش‌وپرورش کشور باشیم و این‌یک وظیفه تاریخی است. قطع و یقین آیندگان از همکاری دوجانبه معلمان و روان شناسان و مشاوران، مسرور و قدردان خواهند شد.

 امیدوارم در سایه تدبیرهای حضرت‌عالی، دانش آموزان عزیز از این بحران ناخواسته با سلامت عبور کنند. با آرزوی توفیق الهی»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید